فروشگاه اینترنتی لوازم و قطعات مصرفی خودرو کارکالا

فروش اینترنتی انواع فیلتر های روغن، هوا، کابین و صافی بنزین تمامی خودروهای ایرانی و وارادتی مرکز پخش انواع روغن های ایرانی و خارجی فروش اینترنتی انواع لنت ترمزخودروهای ایرانی و وارداتی فروش انواع مکمل و شوینده های خودرو ارسال به سراسر کشور

فروشگاه اینترنتی لوازم و قطعات مصرفی خودرو کارکالا

فروش اینترنتی انواع فیلتر های روغن، هوا، کابین و صافی بنزین تمامی خودروهای ایرانی و وارادتی مرکز پخش انواع روغن های ایرانی و خارجی فروش اینترنتی انواع لنت ترمزخودروهای ایرانی و وارداتی فروش انواع مکمل و شوینده های خودرو ارسال به سراسر کشور

بنزین سوپر یا معمولی؟؟؟

در این مقاله سعی کرده ایم بنزین و عدد اکتان را بررسی کنیم همچنین به این پرسش پاسخ دهیم که ایا بنزین سوپر برای خودرو الزامی است یا خیر؟ فرق بین بنزین سوپر با معمولی چه می باشد و...؟؟؟ که در ادامه به تمامی این پرسش ها پاسخ می دهیم. 
 

در موتور های ۴ زمانه چهار مرحله مختلف داریم که عبارتند از مکش. تراکم. انفجار{کار یا عمل}. تخلیه

روی سخن ما با تراکم است. تراکم زمانی رخ می دهد که مخلوط بنزین با هوا به واسطه ی پیستون تا حد معینی متراکم می گردد و بعد از آن به واسطه ی جرقه احتراق رخمی دهد و بقیه ی داستان. که این میزان تراکم رو با ارقام گوناگون نشان می دهند به طور تقریبی در موتور های قدیمی این رقم ۵:۱ یا ۶:۱ و در موتور های جدید ۱۰:۱ تا ۱۲:۱ نیز می رشد. ولیکن مخلوط سوخت ما بطور کلی توانایی اشتعال زایی بالایی دارد که اگر این مخلوط قبل از جرقه زدن شمع مشتعل شود موتور دچار کوبش می شود. چرا که پیش از این که پیستون به بالاترین نقطه خود برسد ما وسط راه و به زور میخواهیم آن را به پایین برسانیم که علت این کوبش هم همین است ادامه مطلب

بی توجهی به تعویض تسمه تایم و عواقب آن

بعضی افراد اغلب برای صرفه جویی کردن در هزینه ها ی خود بعضی سرویس های دوره ای اتومبیل را نادیده می گیرند ‏یا به آن توجهی  نمی کنند. معمولا این گروه از افراد از عواقب سنگین کار خود بی خبرند و اطلاع ندارند که ‏اتومبیل هایی که  به سرویس های آنها بی توجهی شده بعد از مدتی خسارت های زیادی به صاحب خود تحمیل کرده اند. حتی اگر خوش شانس باشید و خودروی شما  صدمه جدی کم ترین زیان و خسارتی که متحمل ‏خواهید شد این است که عمر اتومبیل شما بسیار پایین تر از حد نرمال خواهد بود و زودتر مجبور به عوض کردن ‏آن می شوید.‏ 

بیشتر اتومبیل های مدرن از تسمه تایم لاستیکی برای به گردش در آوردن میل سوپاپ (ها) و واتر پمپ ‏بهره می برند. در گذشته اتومبیل ها به ...ادامه مطلب

آشنایی با انواع کلاس خودرو

ماشین ها را طبق خصوصیاتی که دارند در کلاس های گوناگون  دسته بندی می کنند، در ادامه مطلب قصد داریم مهم ‌ترین آن‌‌ها را معرفی کنیم، با کارکالا همراه باشید.

·         کلاس A یا خودروهای مینی

این کلاس ماشین اینگونه که از اسمش هم مشخص است به اتومبیل هایی با ابعاد کوچک گفته می ‌شود که دارای خصوصیات زیر باشند:

·         حجم موتور پایین درحدود 1000 CC

·         بدنه کوچک و طراحی ظریف (طول این ماشین ها اغلب کمتر از 3.6 متر می باشد)

·         مصرف بنزین و سوخت کمتر نسبت به دیگر کلاس ها

·         تعداد سیلندرهای کمتر نسبت به دیگر ماشین ها

·         طراحی به صورت 3 درب هاچ بک یا گاهاً 5 درب هاچ بک

اتومبیل های  کلاس A فقط برای رانندگی در فضاهای درون شهری مناسب اند . در رابطه با این مطلب به طور نمونه می ‌توان به اتومبیل های  دوو ماتیز و MVM 110 اشاره کرد.

·          کلاس B (ماشین های شهری)

اتومبیل های شهری از جمله اتومبیل های کوچکی هستند که برای رفت و آمد درون شهر مناسب می باشند. این اتومبیل ها در مقایسه با اتومبیل های کلاس A از نظر سرعت و ایمنی در مقام بالاتری بوده و از نظر حفظ جان سرنشینان خودرو ایمن تر می باشند. مصرف بنزین و سوخت این اتومبیل ها در مقایسه با خودروهای...ادامه مطلب 

رسوبات موتور و پاکسازی آنها

موتورهای درون‌سوز را به اسب‌های کاری تشبیه میکنند . این موتورها به ما این امکان را می‌دهند که دور کشور رانندگی کنیم، وقتی برق قطع شود نیروی برق خانگی را فراهم کنیم و خیلی کارهای دیگر، ولی متأسفانه همان چیزی که آن‌ها را به کار می ‌اندازد، یعنی سوختن، رسوباتی ایجاد می‌کند که در آخر می ‌تواند به موتورخودرو آسیب بزند. رسوب‌ها امکان دارد بر اثر واکنش‌های مختلفی که درون موتور انجام می پذیرند ایجاد شوند. هم در موتورهای کاربراتوری و هم در موتورهای انژکتوری، زمانی که بنزین از میان لوله‌ها می گذرند، مقدا کمی از آن بخار شده و روی لبه سوراخ‌های باریکی که باید از میان‌شان رد شود، رسوب می ‌کند. 

در موتورهای انژکتوری، بنزین در کنار سوپاپ‌های هوا پاشیده می‌شود و حرارت سیلندر قادر است باعث شود مقداری از بنزین در این مرحله خشک شود و روی سر سوپاپ رسوب ایجاد کند. البته بنزینی که تازه وارد سیلندر می گردد می ‌تواند رسوباتی که روی سر سوپاپ‌ها جمع می‌شوند را شست و شو دهد و موتور را تمیز کند. مورد دیگری که باعث تشکیل رسوب می‌شود، خود عمل احتراق است. بهتر است بدانید رسوب کربن محصول جانبی احتراق یا ترکیب بنزین با اکسیژن می باشد. با گذشت زمان این رسوب‌ها روی هم انباشته می شود و ممکن است مصرف بنزین را افزایش دهد ، قدرت موتور را کاهش دهد و باعث بشود موتور درست کار نکند. با این که رسوبات فقط در داخل سیلندر شکل می ‌گیرند ولی می ‌توانند به قسمت‌های دیگر موتور هم بروند و مشکلاتی ایجاد کنند. از آن‌جایی که رسوب کم کم و به تدریج در درون موتور شکل می ‌گیرد، ممکن است تا مدت طولانی متوجه آن نشوید ولی در اخر نیروی موتور را خواهد گرفت و اگر مورد بی ‌توجهی قرار بگیرد امکان دارد باعث بروز مشکلات بزرگ بشود

برطرف کردن رسوب‌های موتور می‌توانید یک مکمل جرم‌گیر داخل باک خودرو بریزید یا به صورت دستی بخش‌هایی از موتور را تمیز کنید. ابزارهایی که به آن نیاز دارید بستگی به قسمتی از موتور دارد که می‌خواهید رسوبات را از آن‌جا تمیز کنید. در بسیاری از موارد می‌توانیم برای تمیز کردن انژکتور، سوپاپ هوا و اتاقک احتراق از مکمل‌های جرم‌گیر استفاده کنیم. انژکتوردارای سوراخی تقریباً به ضخامت موی انسان می باشد، به این ترتیب حتی رسوبی به اندازه ده درصد قطر تار یک مو می‌تواند قدرت و واکنش موتور را پایین بیاورد. رسوب‌هایی که در اتاقک احتراق شکل می‌گیرند باعث می‌شوند موتور به بنزینی با اکتان بالاتر نیاز مند باشد و یا حتی سوختن ناقص صورت بگیرد که هر دو باعث می گردند هزینه بیشتری برای سوخت پرداخت کنید. رسوب بر روی سوپاپ هوا نیز می‌تواند باعث واکنش کم موتور بشود. برای زدودن این نوع رسوب، به تنها چیزی که احتیاج دارید یک ظرف مکمل جرم‌گیر موتور است. 

فرمول بسیاری از مکمل‌هایی که در فروشگاه‌های لوازم اتومبیل به فروش می‌رسند به گونه‌ای است که می‌تواند همزمان رسوب‌های کاربراتور، انژکتور و سوپاپ هوا را برطرف کند. منطقه دیگری که رسوب در آن شکل می‌گیرد و مجبورید آن را به صورت دستی تمیز کنید، بدنه داخلی دریچه گاز است. برای این کار می‌توانید از اسپری مخصوص دریچه گاز کمک بگیرید یا از برس مخصوص (Intake Snake) یا ابزار مشابهی بهره بگیرید. با ابزاری که در دست دارید، محفظه ورودی هوا و هر قسمت دیگری که به طور مستقیم به دریچه گاز مرتبط است را تمیز کنید. برای این کار می‌توانید از پبچ‌گوشتی و انبردست نیز استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید ابزار خاصی خریداری کنید، می‌توانید از یک مسواک نرم و یک مایع شوینده ملایم نیز کمک بگیرید. مراقب باشید که مسواک می‌تواند به سنسورهای داخل دریچه گاز آسیب برساند. از طرفی فرمول مواد جرم‌گیر نیز ممکن است بیش از حد برای قسمت داخلی دریچه گاز قوی باشد، به همین خاطر استفاده از مسواک یا ابزاری مشابه بیشتر توصیه می‌شود. فقط اطمینان خاصل کنید که راهنمایی‌ها را به دقت دنبال می‌کنید. 

تمیز کردن رسوبات موتور

همانطور که پیشتر گفته شد، تمیز کردن قسمت‌های کثیف موتور به وسیله مکمل‌های جرم‌گیر، آسان‌ترین روش است. در این روش کافی است به فروشگاه مربوطه بروید، نوع جرم‌گیری که می‌خواهید را انتخاب و راهنمایی‌هایی که روی آن نوشته شده است را دنبال کنید. مکمل‌ها معمولاً بسته به نوع موتور و فاصله زمانی بین استفاده از آن‌ها، با هم فرق دارند. اما گر دوست دارید خودتان به صورت دست دریچه گاز را تمیز کنید، باید آماده باشید دست‌هایتان حسابی کثیف بشوند. باید محفظه هوای ورودی، وایر سنسورها و هر چیز دیگری که به آن متصل است را تمیز کنید. وقتی دریچه گاز باز است، بهتر است موتور را روشن نکنید. روشن کردن موتور در این مرحله ممکن است تنظیم موتور را به هم بزند و لازم باشد که وضعیت آن به دقت مورد بررسی و رفع عیب قرار بگیرد. برای دیدن قسمت داخلی دریچه گاز از چراغ قوه استفاده کنید تا رسوبات تشکیل شده در جداره داخلی آن را ببینید. 

با این که مواد جرم‌گیر قوی می‌توانند رسوب را بر طرف و روند تشکیل آن را کند کنند، از طرفی می‌توانند به سنسورها و کاسه نمدها آسیب برسانند. استفاده از ابزارهای دیگر، حتی مسواک نرم نیز می‌تواند به برخی از قسمت‌ها آسیب برساند. بنابراین بهتر است حتماً از ابراز مخصوص این کار استفاده کنید که فقط به همین منظور طراحی شده‌اند. در صورت امکان یک وسیله پلاستیکی انعطاف‌پذیر پیدا کنید که بتواند بدون نیاز به خراشیدن، رسوب‌ها را برطرف کند. اگر از ابزار مخصوص استفاده کنید، دارای نوکی است که از قبل به میزان مناسبی مایع جرم‌گیر آغشته شده است و به قسمت د اخلی دریچه گاز آسیبی نخواهد رساند. ابزار را روی کل قسمت داخلی بکشید تا زمانی که همه رسوب‌ها برطرف بشوند. پس از انجام این کار، یک بازرسی چشمی انجام بدهید تا مطمئن شوید همه قسمت‌ها تمیز شده‌اند، سپس محفظه‌ها، وایرها و بست‌ها را به سر جایشان برگردانید. 

 برای مطالعه ی مقالات بیشتر و خرید انواع اقلام خودرو به سایت کارکالا مراجعه کنید.

لینک سایت: WWW.CARKALA.COM

اهمیت فیلتر روغن در خودرو

اصلیترین وظیفه ی فیلتر روغن در مدار روغن‌ کاری پاک سازی روغن قبل از رسیدن به یاتاقان‌ها و بخش های در معرض اصطکاک پیشرانه می باشد. فیلتر روغن باید به طور دائم در پروسه ی روغن‌ کاری باشد و بتواند کل جریان روغن را از خودش عبور بدهد. اما فیلترها تنها تا مدت معینی قادرند وظیفه خود را به درستی انجام بدهند. در صورت تعویض نکردن به موقع فیلتر روغن منفذهای کاغذ فیلتر مسدود می‌شود که در این حالت به دلیل بالا رفتن فشار در محفظه فیلتر روغن سوپاپ اطمینان تعبیه شده در آن باز شده و جهت جلوگیری از آسیب دیدگی کلی قطعات پیشرانه اجازه رد شدن روغن بدون تصفیه را به سیکل روغن‌کاری می‌دهند که این موضوع موجب بروز مشکلات بزرگ در قطعات حساس پیشرانه می‌ گردد

جهت مانع شدن از امر انتخاب روغن پیشرانه و فیلتر روغن و زمان تعویض آن باید بر اساس پیشنهاد های سازنده اتومبیل و اطلاعات ارائه شده در دفترچه راهنمای ماشین صورت پذیرد و باید به این نکته هم توجه کنیم فیلتر جدید طبق پیشنهاد های سازنده فیلتر نصب گردد

در انتخاب فیلتر متناسب با پیشرانه ماشین باید به فاکتورهایی چون ظرفیت، راندمان فیلتر و دبی فیلتر توجه گردد. بیشتر فیلتر‌های ارزان قیمت موجود در بازار از جنس کاغذ و مقوا ساخته شده‌اند که در مقایسه با فیلترهای اصلی قدرت جذب بسیار پایینی دارند

فیلتر روغن در کنار خود روغن نقش مهمی در سلامت پیشرانه بر عهده دارد

بی شک مصرف انواع روغن مناسب و فیلتر روغن با کیفیت بالا و استاندارد در کنار هم باعث بالاتر رفتن بازدهی هر دو محصول، کاهش استهلاک و افزایش بازدهی پیشرانه می شود

جهت خرید فیلتر روغن های باکیفیت با بهترین قیمت به این سایت مراجعه کنید: www.carkala.com