فروشگاه اینترنتی لوازم و قطعات مصرفی خودرو کارکالا

فروش اینترنتی انواع فیلتر های روغن، هوا، کابین و صافی بنزین تمامی خودروهای ایرانی و وارادتی مرکز پخش انواع روغن های ایرانی و خارجی فروش اینترنتی انواع لنت ترمزخودروهای ایرانی و وارداتی فروش انواع مکمل و شوینده های خودرو ارسال به سراسر کشور

فروشگاه اینترنتی لوازم و قطعات مصرفی خودرو کارکالا

فروش اینترنتی انواع فیلتر های روغن، هوا، کابین و صافی بنزین تمامی خودروهای ایرانی و وارادتی مرکز پخش انواع روغن های ایرانی و خارجی فروش اینترنتی انواع لنت ترمزخودروهای ایرانی و وارداتی فروش انواع مکمل و شوینده های خودرو ارسال به سراسر کشور

باتری خودرو و تاریخ تولید آن

تاریخ تولید باتری

▫️اگرچه باتری در اثر شارژ و دشارژ شدن فرسوده می شود و تاریخ تولید چندان تاثیری در کیفیت آن ندارد، اما طبیعتا تاریخ تولید جدیدتر، انتخاب بهتری خواهد بود.

▫️تاریخ تولید باتری های کره ای به شکل زیر روی آنها حک می شود و با دقت زیاد قابل مشاهده است:تصویر سمت راست

مثلا در باتری های کره ای مثل این علامت ۴LR11 معنی آن به شرح زیر است:

۴: سال ساخت ۲۰۱۴

L: حرف دوازدهم الفبای انگلیسی است، یعنی ماه ساخت

باتری ماه دوازده میلادی (دسامبر) است.

R: حرف اختصار نام کارخانه تولید کننده است.

۲۱: روز تولید باتری است.


▫️در باتری های ایرانی تاریخ تولید به شکل تصویر سمت چپ است:

تاریخ تولید باتری ایرانی و عدد ۹۳ در ابتدای شماره سریال تاریخ تولید باتری را نشان می دهد.

کاربران عزیز لطفا جهت خرید هر نوع فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر کابین، فیلتر بنزین، روغن موتور، لنت ترمز، تیغه برف پاک کن و.... از سایت کارکالا دیدن کنید.لینک سایت در زیر همین متن درج شده

www.carkala.com

#فیلترروغن#فیلترهوا#فیلترکابین#فیلتربنزین#صافی_بنزین#واسکازین#لنت_ترمز

#گیربکس#روغن_موتور#لاستیک#قیمت_فیلترروغن#باد_نیتروژن#فیلترهوافابریک

#قیمت_فیلترکابین#تست_تصادف#مرسدس_بنز#تهویه#سرویس_خودرو

#تعویض_فیلترروغن#اسپری_داشبورد#ارسال_رایگان#فروش_اینترنتی#تست_امنیت

#مکمل_سوخت#خرید_انلاین#خرید_اینترنتی#فیلترهوااسپرت

#تیغه_برف_پاک_کن#پولیش#ارسال_به_سراسر_کشور

فیلتر روغن و تاریخچه ی آن

اولین فیلترهای روغن در اوایل دهه 1920 معرفی شد (ارنست سویتلند آن را اختراع کرد و "Purolator" نامیده می شد،که به معنی "روغن بعد از پالایش" است. فیلترهای روغن تا چندین دهه به عنوان لوازم اختیاری و خدمات پس از فروش عرضه شدند، تا اینکه در دهه 1950 به فیلتر روغن را به عنوان تجهیزات استاندارد معرفی کردند. فیلتر های روغن مشکلات مربوط به آلودگی روغن را تا حد زیادی حل کرده و دوره های طولانی خدمات را برای هرتعویض روغن افزایش دادند . تا اواسط دهه 1960، فرآیند های شیمیایی روغن و فن آوری فیلترهای روغن به اندازه کافی پیشرفت کردبه طوری می توانست به روغن موتور و فیلتر روغن اجازه کار کرد تا6000 کیلومتر را بدهد . به جز در تعدادی از ماشین هایی که از فقدان بودجه توسعه ای رنج می بردند در ما بقی خودرو ها فیلتر روغن ثابت و غیر قابل تعویض به سرعت با فیلترهای "پیچی عوض شد. فیلترپیچی در حال حاضر به طور جهانی استفاده می شود. البته در سال های اخیر فیلتر های بدون پوسته فلزی که فقط شامل مغزی کاغذی می باشند در حال رواج یافتن هستند که از جمله آن می توان بهفیلتر روغن پژو 206 اشاره کرد.


جهت خرید هر نوع فیلتر روغن باکیفیت به سایت کارکالا مراجعه نمایید: www.carkala.com


#فیلترروغن#فیلترهوا#فیلترکابین#فیلتربنزین#صافی_بنزین#واسکازین#لنت_ترمز

#گیربکس#روغن_موتور#لاستیک#قیمت_فیلترروغن#باد_نیتروژن#فیلترهوافابریک

#قیمت_فیلترکابین#تست_تصادف#مرسدس_بنز#تهویه#سرویس_خودرو

#تعویض_فیلترروغن#اسپری_داشبورد#ارسال_رایگان#فروش_اینترنتی#تست_امنیت

#مکمل_سوخت#خرید_انلاین#خرید_اینترنتی#فیلترهوااسپرت

#تیغه_برف_پاک_کن#پولیش#ارسال_به_سراسر_کشور


انتشار تصاویری از ترکیب هنرمندانه‌ ب‌ام‌و Z4 و کیا استینگر!

زمانی که x_tomi design بدنه های مختلفی را روی بی ام و z4 قرار داد ما بر این باور بودیم که کار این طراح جواب داده است. منظور ما وجود یک کوپه z4 و شوتینک بریک میباشد.هر دو اتومبیل ظاهر بسیار جذابی داشتند اما زمانی که این فتوشاپ کار ماهر ظاهر سوییفت اسپرت را روی z4 قرار داد واقعا غافلگیر شدیم.چون نتیجه ی نهایی واقعا خیره کننده و جذاب بود.


ظاهراً دست‌اندرکاران X-Toni Design تصمیمی به توقف کارهای عجیب خود ندارد و به تازگی شاهد ترکیب هنرمندانه‌ی Z4 با کیا استینگر بوده‌ایم که واقعاً نتیجه‌ی درخوری داشته است.


از نظر ما بدنه‌ی کانورتیبل هم روی کیا استینگر جواب می‌دهد. کاپوت Z4 با نمای جلوی کیا تکمیل شده و چراغ‌های جلوی نازک‌تر نیز ظاهر بهتری را برای این رودستر آلمانی به ارمغان آورده‌اند. از نظر جلوپنجره، تفاوت خیلی زیادی بین نسخه‌ی کلیوی شکل ب‌ام‌و با فرم دماغه‌ی ببری کیا وجود ندارد.


در واقع نتیجه‌ی کار به حدی خوب است که شاید کیا به فکر تولید استینگر کانورتیبل بیفتد. در صورتی که این خودرو از ظاهر خوبی برخوردار باشد احتمالاً فروش بالایی خواهد داشت.


استینگر که یکی از بهترین ساخته‌های کیا تاکنون می‌باشد دو سال است که در بازار حضور داشته و کاملاً خبرساز بوده است. این خودرو از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.3 لیتری توئین توربویی در نسخه‌ی GT بهره برده و قدرت و گشتاور آن به ترتیب برابر با 365 اسب بخار و 510 نیوتون متر می‌باشد.

آیا فرم دیگری از کیا استینگر تولید خواهد شد؟ منتظر آینده می‌مانیم تا پاسخ این سؤال را از کیا دریافت کنیم.

منبع:پدال


جهت خرید هرگونه فیلتر روغن،فیلتر هوا، فیلتر کابین و فیلتر بنزین، انواع روغن موتور، انواع لنت ترمز، انواع تیغه برف پاک کن و.... لطفا از سایت www.carkala.com دیدن فرمایید.

#فیلترروغن#فیلترهوا#فیلترکابین#فیلتربنزین#صافی_بنزین#واسکازین#لنت_ترمز#گیربکس

#روغن_موتور#لاستیک#قیمت_فیلترروغن#باد_نیتروژن#فیلترهوافابریک#قیمت_فیلترکابین

#تست_تصادف#مرسدس_بنز#تهویه#سرویس_خودرو#تعویض_فیلترروغن#اسپری_داشبورد

#ارسال_رایگان#فروش_اینترنتی#تست_امنیت#مکمل_سوخت#خرید_انلاین#خرید_اینترنتی

#فیلترهوااسپرت#تیغه_برف_پاک_کن#پولیش#ارسال_به_سراسر_کشور

ورود مزدا به نمایشگاه توکیو با خودروهای جدید + عکس


نمایشگاه خودرویی توکیو در اوایل ماه ژانویه سال آینده میلادی برگزار می‌شود و مزدا نیز به سنت هرساله در حال آماده‌سازی مدل‌های جدیدش برای نمایشگاه خانگی است.

مزدا قصد دارد با توجه به ماهیت و اصالتش مدل‌های جدید خود را منطبق بر مفهومی‌های معرفی شده در نمایشگاه خودرویی لس آنجلس معرفی کند.


در حالیکه در نمایشگاه توکیو برای اولین بار نسخه شخصی‌سازی و ارتقاء یاقته مزدا 3 را خواهیم دید، اما بی شک ستاره غرفه مزدا مدل مفهومی رودستر با سقف تاشو خواهد بود. این مدل مفهومی براساس میاتا MX-5ساخته شده و سقف سخت فیبرکربنی آن متحرک طراحی شده است. در واقع می‌توان این خودرو را نمونه جدیدی از میاتاهای جدید نامید.


مزدا جزئیات زیادی را در خصوص این خودروها منتشر نکرده، اما آنچه مشخص است مجموعه جدید مزدا با مجموعه آیرودیناکی اسپلیترهای جلو، رکاب‌های جانبی پهن‌تر و سپرهای عقبی براق مشکی است.

فیلتر روغن مزدا، فیلتر هوای مزدا، فیلتر کابین مزدا و فیلتر بنزین مزدا در سایت کارکالا موجود میباشد

این خودرو‌ها همچنین از چرخ‌های BBS 18 اینچی و بازطراحی ملایم فضای داخلی بهره خواهند برد. مزدا در کنار این خودرو یک نسخه از CX-5 و CX-8 مدرن شده خود را نیز به نمایش درخواهد آورد.


شاسی‌بلند CX-5بسیار شبیه نسخه‌های قبلی خود است و تغییر زیادی را نشان نمی‌دهد. حرکت نرمی داشته و گیربکس نیز به ندرت کندعمل می‌کند. پیشرانه نیز در سرعت‌های بزرگراهی بسیار آرام بوده و اگر تخت گاز حرکت کنید صدای آن به کابین راه خواهد یافت. سفارش گیربکس اتوماتیک هم روی مصرف سوخت تأثیر منفی ندارد.

.فیلتر روغن مزدا، فیلتر هوای مزدا، فیلتر کابین مزدا و فیلتر بنزین مزدا در سایت کارکالا موجود میباشد


#مزدا #فیلترروغن  #فیلترهوا #روغنموتور #روغن_موتور #لنت #برف_پاککن #گیربکس


جهت خرید هر نوع فیلتر هوا، فیلتر روغن ، فیلتر کابین و فیلتر بنزین، لنت ترمز ، برف پاک کن ، روغن موتور و ... لطفا به سایت زیر مراجعه نمایید.


www.carkala.com

هنگام ترمز بریدن خودرو باید چه اقداماتی انجام داد؟

تصور کنید که در اتوبانی در حال رانندگی باشید و می خواهید وارد خیابان فرعی شوید. می خواهید ترمز بگیرید اما متوجه می شوید ترمز ندارید! با خود فکر می کنید که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت به گارد ریل بزنید و یا داخل رودخانه شیرجه بزنید یا به هر طریقی ماشین را به جایی بکوبید و آن را متوقف کنید. این کار چندان دور از ذهن نیست. حقیقت این است که یکی از حوادث وحشتناک در زمان رانندگی، بریدن ترمز می باشد.اکنون در این مقاله راه های مقابله با این شرایط را بررسی میکنیم.

راهکارهای پیشنهادی

۱خونسرد باشید و عصبی نشوید. از حرکات اضافه امتناع کنید. حرکات زیادی باعث می شود که شرایط را برای خود بد تر کنید وباعث شوید خطر بیشتری شما را تهدید کند. پس زیاد مانور ندهید و تلاش کنید کمتر حرکت کنید. کنترل اعصاب و جسمتان را در دست داشته باشید.. 

۲. پدال گاز را رها کنید و اگر کروزکنترل دارید، حتماً مطمئن باشید آن را خاموش کرده اید. 

۳بررسی رفتار پدال ترمز:اگر پدال ترمز نرم است، احتمال دارد که روغن ترمز کم کرده اید یا سیلندر اصلی آن خراب باشد. در این صورت شاید بتوانید با چندبار فشار دادن ترمز، کنترل وسیله را بدست بیاورید. اگر پدال ترمز سفت شده، سریعاً چک کنید که چیزی(مثل بطری) در زیر پدال نباشد. تلاش کنید از پای خود و یا دیگر مسافران برای بررسی کردن این موضوع استفاده کنید. اصلا از جاده چشم بر ندارید و تمام حواستان معطوف به جاده نیز باشد. 

۴پدال ترمز را فشار دهید: پدال ترمز را چند دفعه مکرر فشار دهید تا مقدار فشار مورد نیاز برای متوقف کردن خودرو را تامین سازید. این امر احتمال دارد کمی به طول بیانجامد. حتی اگر سیستم ترمز خودروی شما از نوعABS باشد، باز هم این عمل را انجام دهید. چرا که ترمز ABS فقط موقعی فعال می گردد که با شدت زیادی ترمز بگیرید. در هر صورت با شدت زیاد و تا حد ممکن چندین بار پدال ترمز را فشار دهید. 

۵معکوس بکشید: به دنده پایین تر شیفت کنید. در صورتی که خودروی شما اتومات می باشد، آن را در حالت دستی قرار بدهید و دنده را ۱ یا ۲ کنید. ولی اگر ماشین شما دنده دستی می باشد، تلاش کنید کم کم دنده را کم کنید. به این معنی که اول دنده را ۳ و بعد از کمی حرکت و پایین آمدن سرعت و شتاب، دنده را ۲ کنید. توجه داشته باشید که به صورت ناگهانی به دنده پایین (۱ و ۲) شیفت نکنید چون امکان دارد کنترل خودروی خود را از دست بدهید. 

۶از ترمز دستی استفاده کنیدتلاش کنید کنید ترمز دستی را کم کم بکشید و سرعت خودرو را کم کنید.این نکته قابل ذکر است که در نوع اتوماتیک، باید پدال ترمز اضطراری را کم کم فشار بدهید. توجه داشته باشید که به ناگهان ترمز دستی را تا آخر نکشید. چون چرخ های عقب خودرو قفل می کند و احتمال این که کنترل خودروی خود را از دست بدهید زیاد است. در صورتی که حس کردید که چرخ های عقب قفل شده و صدا می دهد، کمی ترمز دستی را رها کنید تا چرخ ها حرکت کنند؛ سپس در همین نقطه ترمز دستی را نگه دارید تا به کم کردن سرعت ماشین شما کمک کند و شما هم کنترل بهتری روی خودروی خود داشته باشید. 

۷چشمان خود را به جاده بدوزیدبه چیزهایی که در جلوی شماست، نگاه کنید و توجهتان را معطوف به جاده کنید. از ترافیک زیاد و موانع سخت و خطر آفرین دور بمانید .

8به دیگر راننده ها اخطار دهید: چراغ های خطر(فلاشرها) خودرو را روشن بگذارید. بوق بزنید و چراغ بزنید و به راننده هایی دیگر اطلاع بدهید که در چه وضعیتی هستید. چرا که آن ها ممکن است متوجه وضعیت شما نباشند. شیشه ها را پایین بدهید و با سر و صدا به عابران پیاده و دیگر رانندگان در صورت لزوم اخطار بدهید. هرچند که با پایین آمدن شیشه های خودرو، اصطکاک هوا هم به متوقف کردن خودروی شما کمک می کند. 

۹از اصطکاک جاده استفاده کنید: اگر جاده مقابل شما، دارای حاشیه می باشد(مثلا حاشیه هایی به این صورت |||||||| )، بر روی آنها حرکت کنید و فرمان را کمی به چپ و راست حرکت دهید تا بر اثر اصطکاک سرعت شما پایین تر بیاید. کار دیگری که می توانید انجام دهید، تغییر لاین از سمت چپ جاده به سمت راست و برعکس آن می باشد تا شتاب شما در اثر اصطکاک کم تر شود . ضمن این که این عمل در سرعت و شتاب های بالا احتمال واژگونی اتومبیل را نیز به همراه دارد. پس باید بسیار دقت کنید. 

۱۰از موانع محیطی استفاده کنید: اگر هیچ یک از راه حل های بالا موثر نبود، و یا اگر مجبور بودید به سرعت توقف کنید، باید از مانع های طبیعی استفاده کنید. این عمل به هیچ عنوان راه کار مناسبی نمی باشد ست و کنترل خودرو را بسیار زیاد پایین می آورد . اما اگر در موقعیتی بودید که مجبور هستید، به عنوان آخرین راه حل از آن بهره بگیرید.
الف: استفاده از عوارض زمین: پستی و بلندی های جاده را جست و جو کنید و از آن ها بهره ببرید. سرعت گیرها، دست اندازها، حاشیه های جاده همه می تواند بر کاهش سرعت خودرو تاثیر خوبی باشد. اگر این موارد موثر واقع نشد، سعی کنید معکوس بکشید و با ترمز دستی سرعت را پایین تر بیاورید. 

ب: استفاده از کیسه های سیمان یا بشکه های آبدر بعضی اوقات این نوع موانع در کنار جاده ها وجود دارند. تلاش کنید تا تایر ماشین را از بغل به آنها برخورد دهید تا سرعت خودروی شما کم تر شود. توجه داشته باشید که با سر یا بدنه به آن برخورد نکنید. زیرا که باعث رسیدن صدمه به خودرو و خود شما می گردد. تا حد ممکن تایر خودرو را با آنها تماس دهید. 

۱۱تماس با موانع کوچک مثل درختچه ها: موانعی مثل بوته ها و درختچه های کوچکتر از ۱ متر می تواند خودروی شما را از حرکت باز دارد. همچنین باید درختچه ها و بوته های کوچک را انتخاب کنید چرا که اگر بلندی آنها بیشتر از ۱ متر باشد و یا خیلی محکم و استوار باشند، احتمال دارد با خطر مرگ نیز مواجه گردید. 

راه حل هایی اضطراری و فوری

۱برخورد با پشت دیگر اتومبیل ها: 

هر چند که این کار به عنوان اولین راه حل پیشنهاد نمی گردد، ولی برخورد کردن با پشت دیگر خودرو های جاده، سرعت شما را کم می کند. در این حالت خودرویی را انتخاب کنید که سرعت آن با شما یکی است و از مقاومت خوبی بهره مند می باشد ( این نکته لازم به ذکر است که ضربه زدن به خودرو هایی که سرعت کمتری نسبت به اتومبیل شما دارند، باعث متوقف شدن ماشین و کاهش سرعت شدید شما می گردد). قبل از برخورد با اتومبیل با بوق زدن یا به هر نحوی آن ها را متوجه خطر کنید. ضربه را مستقیما وارد کنید و از زدن ضربه های کشیدنی و ظریف امتناع کنید. زیرا در صورتی که از گوشه ضربه وارد کنید، باعث انحاف هر دو خودرو از مسیر می شود و وضعیت خطرناکی را به وجود می آورید . تا جایی که می توانید سرعت شما باید کم باشد. شاید کیسه هوای خودروی شما خاموش باشد! 

۲. پیدا کردن جایی مناسب برای ساییدن یا تصادفجاده را چک کنید تا یک مکان امن و یا با خطر کم برای سایش بیابید. اگر نمی توانید که خودروی خود را بطور کامل متوقف کنید، بدنبال یک محیط باز بگردید؛ جایی که بتوانید بدون تماس با چیزی به حرکت خود ادامه دهید. 

۳. اگر تمام گزینه های ذکر شده در بالا تاثیر زیادی نداشت، بدنبال چیزی برای تصادف باشید. بهترین چیز پیدا کردن یک برآمدگی پرپشت است که با ساییدن به آن سرعت خودرو را حداقل تا نصف پایین آورید. اگر این برآمدگی را نیافتید،در پی پیدا کردن علف های پرپشت باشید و در طول آنها رانندگی کنید تا سرعت اتومبیل شما کمتر شود. 

۴. اگر هیچ یک از این موارد پیدا نشد، به جاده خاکی بکشید. هرچند که جاده خاکی(شنی یا ماسه ای) ناپایدار می باشد و سرعت شما را به شدت کم می کند. پس مراقب باشید. 

اگر به دنبال یک محیط بی خطر می گردید، جدول های جاده ها را انتخاب کنید ولی لازم است که به چند نکته دقت کافی را داشته باشید: 

جدول با عمق کم را انتخاب کنید که بعد از برخورد کردن با آن دوباره به ترافیک بر نگردید .

فرمان را سفت بگیرید چرا که به خاطر برخورد کردن با جدول، کنترل خودروی شما از دست شما خارج می گردد . 

توصیه ها

۱. فقط با عوض کردن لنت های ترمز در زمان معین و همچنین معاینه ی دوره ای سطح روغن ترمز، می توانید از خیلی از این موارد اجتنا کنید. در حقیقت بهترین راه کار، بازدید مرتب و در زمان مناسب سیستم کنترل و توجه کردن به تغییرات آن می باشد. 

۲ترمز گرفتن در سرازیری ها: اگر در سرازیری ها حرکت دارید، از گرفتن ترمز بیش از اندازه امتناع کنید. چرا که لنت های ترمز بیش از حد داغ می گردند و سیستم ترمز از بین می رود. پس اگر احتیاج به ترمز دارید، کمی ترمز کنید، معکوس بکشید و ترمز را رها کنید؛ پس از آن که کمی جلوتر رفتید دوباره ترمز بگیرید و سرعت را پایین بیاورید. هیچ موقع به صورت مداوم ترمز را نگه ندارید. در سرازیری از معکوس کشیدن و ترمز دستی بیشتر بهره بگیرید. 

۳. چنانچه موتور خودروی شما در ترمز گیری به شما کمک نکرد و همچنان با همان سرعت به حرکت ادامه داد، خودرو را به مسیری راهنمایی کنید که موتور دود کند. دنده را هم خلاص کنید. اگر چه انجام دادن این کار باعث صدمه رساندن به موتور می گردد، ولی در آن حالت شما مشکل بزرگتری دارید. 

۴. اکثر ایرادات سیستم ترمز بر اثر گیر کردن چیزی در زیر پدال ها اتفاق میفتد. بطری های آب معدنی، اسباب بازی، لیوان و … . همیشه خودروی خود را تمیز نگه دارید. از ریختن و قرار دادن وسیله های خود مخصوصا نزدیک به صندلی راننده دوری کنید. همیشه مکان مناسبی به منظور گذاشتن وسایل مورد نیاز خود در نظر داشته باشید و وسایل خود را آنجا بگذارید. مثلا سبدهای مخصوص نگهداری لیوان و بطری آب و تلفن همراه. 

۵. در زمان حرکت به هیچ وجه ماشین های دنده اتومات را در وضعیت (P) یعنی “پارک” قرار ندهید. این کار باعث قفل شدن خودکار فرمان می شود و دیگر نمیتوانید کنترل وسیله نقلیه را در دست بگیرید. 

۶. چراغ ترمز عقب علاوه بر نشان دادن این که شما در حال ترمز گرفتن هستید، چیز های دیگری را بیان می کند. پیش از شروع کردن به رانندگی حتماً این چراغ ها را تحت کنترل داشته باشید. اگر با گرفتن ترمز روشن می شوند، سیستم ترمز ایراد و نقصی نخواهد داشت. البته توجه داشته باشید که اگر مجبور شدید با شدت زیاد ترمز را بگیرید تا این چراغ ها روشن شوند، نصف قدرت سیستم ترمز شما از بین رفته. احتمالاً یا لنت های ترمز خودروی شما ساییده شده و یا سطح روغن ترمز پایین آمده است. نکته بعدی در رابطه با چراغ های ترمز این است که اگر در زمان رانندگی به صورت خودکار روشن بشوند، علامت وجود نقصو ایراد در سیستم ترمز می باشد. پس کار درست، متوقف کردن خودرو در کم ترین وقت ممکن و در جایی امن و بی خطر است. 

۷. لنت ترمز خیس، قدرت ترمز گیری را تا حد کمی پایین می آورد. در نتیجه در روزهای بارانی یا رد شدن از مکان های خیس، درست ترین کار روشن کردن چراغ های عقب، حرکت با دنده سنگین و گرفتن ترمز کم است. وقتی از منطقه خیس خارج شدید( و یا باران بند آمد) جهت خشک کردن لنت ها، کافی است تا کمی ترمز را فشار دهید(نیازی نیست پدال را تا آخر فشار دهید. تنها کمی که آن را تا نزدیک نقطه ترمز گرفتن فشار دهید). این عمل را چند دفعه انجام دهید و پدال را رها کنید تا لنت ها خشک شوند. 

هشدارها

۱. معکوس کشیدن نامناسب باعث آسیب رساندن به موتور اتومبیل می گردد. مخصوصا اگر دنده عقب را جا بزنید. شما کاری را که احتیاج است باید انجام دهید؛ نه هر کاری را. 

۲. وقتی که موفق به متوقف کردن خودرو شدید، تا موقعی که مطمئن نشدید که مشکل رفع شده یا نه، به هیچ عنوان مجددا شروع به حرکت با اتومبیل نکنید. 

۳. به هیچ وجه در زمان رانندگی و ترمز گرفتن، خودروی خود را خاموش نکنید زیرا سیستم هیدرولیک و ترمز به موتورخودرو وابسته اند. اگر خودرو را خاموش کنید، سیستم هیدرولیک توان پمپینگ ترمز را سه برابر بیشتر می کند. پس در شرایط اضطراری، تنها سوئیچ را در حالت دوم(چرخش مرحله دوم سوئیچ) قرار بدهید. به این منوال سیستم تعلیق قفل نمی شود.

 کارکالا

فروشگاه اینترنتی قطعات و لوازم خودرو کارکالا    www.carkala.com

#فیلتر_روغن  

#فیلتر_هوا

#فیلتر_بنزین

#فیلتر_کابین

#روغنموتور

#روغن_موتور