هر سال یک خودرو جدید در سایپا تولید خواهد شد
گروه خودروسازی سایپا ظرفیت شایسته و قابل تحسینی دارد که بهواسطه آن میتواند هر سال یک خودرو جدید طراحی، تولید و روانه بازار کند.
»،معاون امور اقتصادی و برنامهریزی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد و جمعی از مدیران ارشد این مجموعه از مرکز تحقیقات و نوآوری و خطوط تولید سایپا بازدید کردند و در جلسه مشترک با اعضای هیاتمدیره و مدیران ارشد سایپا درخصوص برنامههای آتی و توسعهای این گروه به تبادل نظر پرداختند. احمد خانی نوذری در بازدید از مرکز تحقیقات سایپا و خط تولید خودرو «شاهین» اظهار کرد: «صنعت خودرو، لوکوموتیو صنعت کشور است. بنابرین با فعالیت گسترده این بخش، سایر صنایع وابسته هم فعال میشوند.» وی با بیان اینکه سایپا در سالهای گذشته تولیدکننده پراید بود و این امر به شدت فعالیت گروه خودروسازی سایپا را زیر سوال میبرد، تصریح کرد: «با حذف خودرو پراید از خطوط تولید، سایپا توانست تصویر ذهنی مردم نسبت به این خودروساز را تغییر دهد.»
تغییر وجهه سایپا با ورود محصولات جدید به بازار
معاون امور اقتصادی وزیر کار با اشاره به اینکه با طراحی و ورود محصولات جدید مردم متوجه خواهند شد که سایپا به پیشرفتهای خوبی دست یافته است، گفت: «گروه خودروسازی سایپا ظرفیت شایسته و قابل تحسینی دارد که بهواسطه آن میتواند هر سال یک خودرو جدید طراحی، تولید و روانه بازار کند.» وی افزود: «اگر سیاستگزاران و تصمیمگیران صنعت خودرو به شرکتهای خودروساز انگیزه فعالیت دهند، خودروسازان با توجه به پتانسیلهایی که دارند میتوانند صنعت خودرو را متحول کنند و اشتغال جوانان را افزایش دهند.» خانی نوذری تاکید کرد: «گروه خودروسازی سایپا با نشاط، پویایی و پشتوانه قوی فنی و مهندسی میتواند مسیر توسعه خود را دنبال کند.»
شرط سوددهی شرکتهای خودروساز
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد نیز که معاون وزیر کار را در این بازدید همراهی میکرد، گفت: «در یک مقطع زمانی، گروه خودروسازی سایپا تنها مونتاژکار بود، اما اکنون بهواسطه ارتقای سطح علمی و فنی توانسته است در بخشهای مهم تولید خودرو به خودکفایی برسد.» حسین عامریان اظهار کرد: «تلاشها و فعالیتهایی که در سایپا صورت میگیرد، نشان میدهد این گروه خودروسازی روند توسعهای را در پیش گرفته است.» وی از سیاستگزاران خواست به صنعت خودرو بیشتر توجه کنند تا این بخش بتواند مسیر توسعهای خود را در شرایط هموار دنبال کند و بازدهی بیشتری داشته باشد.» مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با تاکید بر اینکه صنعت خودرو میتواند یک مجموعه سودده باشد، گفت: «اگر بسترهای مناسب برای تولیدات و طراحیهای جدید خودرو فراهم شود، شرکتهای خودروساز، سوددهی بیشتری خواهند داشت.»
برنامههای مرکز تحقیقات سایپا برای تنوعبخشی به محصولات
در همین راستا، عضو هیاتمدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازی کشور گفت: «گروه خودروسازی سایپا با خروج پراید از خط تولید و ورود خودروهای جدید و بهروز توانست به پیشرفتهای خوبی دست پیدا کند و این امر قابل تقدیر است.» امیرحسین جلالی درباره روندی که گروه خودروسازی سایپا با وجود تحریمها طی میکند، اظهار داشت: «کارنامه کاری گروه خودروسازی سایپا نشان میدهد که در حد توان و با وجود سختترین تحریمها و محدودیتهای ناشی از کرونا توانسته است در زمینههای مختلف ازجمله توسعه محصول، ارتقای کیفیت و... عملکرد خوبی داشته باشد.» وی افزود: «مرکز تحقیقات سایپا برای تنوعبخشی به محصولات این مجموعه برنامههای جامعی دارد که امیدوارم با سرعت عملیاتی شود و مردم از نزدیک بلوغ صنعت خودرو و قطعهسازی را ببینند.» این فعال و کارشناس صنعت قطعهسازی کشور بیان کرد: «سایپا در حال طراحی محصولات جدید و بهروز است و قطعا محصولاتی عرضه خواهد شد که عموم مردم از آن رضایت داشته باشند.» وی با تاکید بر اینکه توسعه محصول نشانهای از عملکرد خوب یک مجموعه خودروساز است که خوشبختانه سایپا در این مسیر حرکت میکند، گفت: «یکی از ویژگیهای بارز گروه خودروسازی سایپا نگاه مدیریتی آن اقتصادی است. این امر سبب شده مجموعه سایپا، برخورد یکسان و یکنواخت در تصمیمگیری و اجرای سیاستهای خود داشته باشد.»
حذف پراید و تولید شاهین؛ نشانههای بلوغ صنعت خودرو
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو نیز در همین خصوص گفت: «گروه خودروسازی سایپا، دیگر به اسم تولیدکننده پراید در جامعه شناخته نمیشود و این اتفاق بزرگی است. این خودروساز با حذف پراید توانست خودروهای جدید و بهروزی را طراحی کند که با ورود آنها به بازار مردم متوجه خواهند شد صنعت خودرو رشد قابلتوجهی کرده است.» مازیار بیگلو با بیان اینکه حذف پراید انقلاب بزرگی بود که سایپا انجام داد، بیان کرد: «گروه خودروسازی سایپا، زمانی تصمیم به حذف پراید از خطوط تولید خود گرفت که صنعت خودرو در شدیدترین تحریمها به سر میبرد، اما این امر مانع فعالیت توسعهای سایپا نشد.» دبیر انجمن قطعهسازان با اشاره به اینکه خودروهای بهروزتر و جدیدتر جایگزین خودرو پراید شدهاند، تصریح کرد: «گروه خودروسازی سایپا در راستای خواست مردم و فضای جامعه نسبت به حذف پراید اقدام کرد که این اقدام هوشمندانه و کاملا درست بود.» وی با بیان اینکه طراحی و تولید خودرو شاهین سایپا نشان داد صنعت خودرو به بلوغ رسیده است و میتوان با همکاری قطعهسازان این مسیر را ادامه داد، افزود: «همه ما به این باور رسیدهایم که خودروسازی و قطعهسازی در کنار هم میتوانند خودروهایی تولید کنند که مردم از آن راضی باشند.
شما میتونید از هر جای کشور به ر احتی و با اطمینان از کیفیت فیلتر هوا، فیلتر روغن، فیلتر کابین، فیلتر بنزین و لوازم مصرفی خودروتون رو از سایت کارکالا سفارش بدین و اون رو درب منزل دریافت کنید.
سایت کارکالا دارای نماد اعتماد الکترونیکیه و تمامی فیلتر ها با گارانتی مرجوعی به شما تحویل داده میشه و البته با هر خرید بالای 500 هزار تومان یک هدیه از ما دریافت میکنید
جهت مشاهده فیلتر خودتون در سایت لطفا به لینک زیر مراجعه بفرمایید:
https://www.carkala.com
#فیلتر_روغن #فیلتر_هوا #فیلتر_بنزین #فیلتر_کابین
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: گروه خودروسازی سایپا تصمیم گرفت برای افرادی که پیش تر در طرحهای پیش فروش محصولات این خودروساز مشارکت کردهاند و موعد تحویل خودرو آنان آذرماه جاری است، ۶ اقدام حمایتی جدید و خاص انجام دهد.
حسین کاظمی طرقی، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا درباره اقدامهای حمایتی که سایپا در نظر گرفته و به صورت پیامک به مشتریان وفادار این مجموعه اطلاع رسانی شده است، تصریح کرد: با هدف افزایش توان خرید مشتریانی که در طرحهای پیش فروش محصولات سایپا شرکت کرده اند، تسهیلات مالی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در اولین اقدام برای همه خریداران خودرو شاهین با موعد تحویل آذرماه مبلغ ۱۳۷ میلیون ریال تخفیف تخصیص یافته که این مبلغ در فاکتور خریداران لحاظ شده است.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: دومین اقدام این است که برای همه خریداران شاهین که موعد تحویل خودرو آنها در آذرماه است و امکان تکمیل وجه ندارند، تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی با بازپرداخت یکساله در نظر گرفته شده است.
سومین اقدام حمایتی سایپا گفت: این امکان برای همه خریداران شاهین با موعد تحویل آذرماه فراهم شده است که در صورت تمایل، خودرو خود را به سایر محصولات خانواده کوییک گروه خودروسازی سایپا تغییر دهند.
کاظمی طرقی اذعان کرد: در چهارمین اقدام، سایپا برای آن گروه از خریداران خودرو شاهین که طبق قرارداد فاقد سود مشارکت بودند، به صورت داوطلبانه تخفیفی معادل ۶ درصد سود مشارکت از زمان ثبت نام در فاکتور آنها در نظر گرفته است.
وی درباره پنجمین رویکرد حمایتی سایپا گفت: برای مشتریانی که محصولات خانواده کوییک و ساینا (به جز ساینا معمولی) را ثبت نام کردند نیز تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی با بازپرداخت یکساله در نظر گرفته شده است، البته این امر به صورت اختیاری است و متقاضیان در صورت صلاحدید میتوانند از این خدمت بهره ببرند.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: ششمین اقدام در مورد خریدارانی است که محصولات خانواده کوییک و ساینا (به جز ساینا معمولی) را با موعد تحویل آذرماه ثبتنام کرده اند. برای این مشتریان نیز در صورتی که در قرارداد اولیه فاقد سود مشارکت باشند، تخفیفی معادل ۶ درصد سود به پیش پرداخت از زمان ثبت نام لحاظ و در فاکتور آنها لحاظ شده است.
وی تاکیدکرد: مشتریان وفادار سایپا برای کسب اطلاعات بیشتر و پاسخ پرسشهای احتمالی خود میتوانند به نمایندگیهای مجاز این گروه خودروسازی در سراسر کشور مراجعه کنند.
شما میتونید از هر جای کشور به ر احتی و با اطمینان از کیفیت فیلتر هوا، فیلتر روغن، فیلتر کابین، فیلتر بنزین و لوازم مصرفی خودروتون رو از سایت کارکالا سفارش بدین و اون رو درب منزل دریافت کنید.
سایت کارکالا دارای نماد اعتماد الکترونیکیه و تمامی فیلتر ها با گارانتی مرجوعی به شما تحویل داده میشه و البته با هر خرید بالای 500 هزار تومان یک هدیه از ما دریافت میکنید
جهت مشاهده فیلتر خودتون در سایت لطفا به لینک زیر مراجعه بفرمایید:
https://www.carkala.com
#فیلتر_روغن #فیلتر_هوا #فیلتر_بنزین #فیلتر_کابین
شرکت سروش دیزل مبنا پس از آغاز عرضه اولین محصول از برند روسی یواز به نام پاتریوت با جبعهدنده دستی، حال به سراغ عرضه یواز پاتریوت اتوماتیک رفته است. پیش از این نیز کم و بیش اخباری از این شرکت مبنی بر آمادگی برای عرضه یواز پاتریوت اتوماتیک به گوش میرسید. سرانجام این خودرو برای نخستین بار توسط نمایندگی این شرکت در نمایشگاه خودرو زنجان به نمایش در آمد. لازم به یادآوری است که شرکت روسی یواز تولید کننده خودروهای دو دیفرانسیل، شاسیبلند، نظامی و انواع پیکاپ و کامیونت است که از زمان جنگ جهانی دوم مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.
تغییرات یواز پاتریوت اتوماتیک نسبت به نسخه دندهای را باید در جلوپنجره و لوگوی مشکی پیانویی و استفاده از جعبهدنده اتوماتیک خلاصه کرد. بنابراین در باقی مشخصات کاملا با نسخه دندهای مشابه است. یواز پاتریوت اتوماتیک همانند نسخه دنده دستی به پیشرانه 4 سیلندر 2.7 لیتری با کد ZMZ40906 و توانایی تولید 149 اسب بخار قدرت در 4600 دور در دقیقه و بیشینه گشتاور 235 نیوتنمتر در دور 3900 مجهز شده است. جبعهدنده اتوماتیک به کار رفته در یواز پاتریوت اتوماتیک از نوع 6 سرعته با قابلیت تعویض دستی (تیپترونیک) و ساخت شرکت نام آشنای پانچ است که با کد 6L50 شناخته میشود. اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که این جعبهدنده توسط شعبه فرانسه شرکت پانچ تولید شده است.
علاو بر این، یواز پاتریوت اتوماتیک به سامانه انتقال قدرت چهار چرخ محرک نیز مجهز خواهد بود و گیربکس کمکی آن امکان انتخاب حالتهای تک دیفرانسیل (محور محرک عقب) سبک (2H)، چهارچرخ محرک سبک (4H)، چهارچرخ محرک سنگین (4L) و چهارچرخ محرک سنگین به همراه قفل دیفرانسیل الکترونیکی را خواهد داشت. علاوه بر این، یوآز پاتریوت دارای زاویه ورود 35 و زاویه خروج 31 درجهای است.
پیش از این مصرف سوخت ترکیبی یواز پاتریوت با جبعهدنده دستی 11.5 لیتر در هر 100 کیلومتر و بیشینه سرعت آن نیز حدود 170 کیلومتر در ساعت اعلام شده بود که باید منتظر ماند و دید این اعداد و ارقام برای یواز پاتریوت اتوماتیک چقدر خواهد بود.
همانطور که گفته شد، در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز یواز پاتریوت اتوماتیک با نسخه دندهای تفاوت فاحشی نداشته و با تجهیزات رفاهی و ایمنی چون ترمزهای دیسکی در محور جلو و کاسهای در محور عقب به همراه سامانه ترمز صد قفل ABS و سامانه کنترل پایداری ESP، سیستم مالتی مدیا به همراه صفحه نمایش لمسی، دوربین دید عقب، سنسور پارک جلو و عقب، گرم کن و سرد کن محفظه داشبورد، گرمکن آینههای کناری، شیشههای برقی، چراغهای روشنایی در روز، گرمکن صندلیها،دکمههای کنترلی روی فرمان، کروزکنترل، گرمکن فرمان و... عرضه میشود.
سایر مشخصات یواز پاتریوت اتوماتیک:
طول: 4785 میلیمتر
عرض: 1900 میلیمتر
ارتفاع: 1910 میلیمتر
فاصله بین دو محور: 2760 میلیمتر
جرم خالص: 2125 کیلوگرم
بیشینه جرم قابل حمل: 525 کیلوگرم
تعلیق جلو: غیر مستقل، فنر لولهای با میل تعادل
تعلیق عقب: غیر مستقل، با دو محور نیمه بیضی طولی و میل تعادل
اندازه رینگها: 16 اینچی
حجم مخزن سوخت: 68 لیتر
سامانه چهار چرخ محرک دارای حالتهای: تک دیفرانسیل (محور محرک عقب) سبک (2H): انتقال گشتاور به محور عقب - مصرف سوخت کم و اقتصادی / چهارچرخ محرک سبک (4H): تقسیم مساوی گشتاور بین چرخها - مناسب برای مسیرهای لغزنده و آفرودهای سبک / چهارچرخ محرک سنگین (4L): انتقال بیشترین گشتاور ممکن به تمامی چرخها / چهارچرخ محرک سنگین (4L) به همراه قفل دیفرانسیل: انتقال بیشترین گشتاور ممکن به تمامی چرخها به همراه قفل دیفرانسیل عقب برای فرار از شرایط بسیار ناپایدار و لغزنده
قیمت یواز پاتریوت اتوماتیک
بر اساس اطلاعات به دست آمده، یواز پاتریوت اتوماتیک با قیمتی در حدود 970 تا 990 میلیون تومان (احتمالا 980 میلیون تومان) به بازار عرضه خواهد شد. با توجه به سلیقه مشتریان ایرانی و تمایل زیاد به خرید خودروهای اتوماتیک و با در نظر گرفتن جای خالی خودروهای صفر کیلومتر آفرودی با جعبهدنده اتوماتیک، به نظر میرسد که یواز پاتریوت اتوماتیک از اقبال خوبی در بازار برخوردار شود، همانطور که در نمایشگاه خودرو زنجان از این خودرو استقبال خوبی شد
شما میتونید از هر جای کشور به ر احتی و با اطمینان از کیفیت فیلتر هوا، فیلتر روغن، فیلتر کابین، فیلتر بنزین و لوازم مصرفی خودروتون رو از سایت کارکالا سفارش بدین و اون رو درب منزل دریافت کنید.
سایت کارکالا دارای نماد اعتماد الکترونیکیه و تمامی فیلتر ها با گارانتی مرجوعی به شما تحویل داده میشه و البته با هر خرید بالای 500 هزار تومان یک هدیه از ما دریافت میکنید
جهت مشاهده فیلتر خودتون در سایت لطفا به لینک زیر مراجعه بفرمایید:
https://www.carkala.com
#فیلتر_روغن #فیلتر_هوا #فیلتر_بنزین #فیلتر_کابین
امروز قرار است فروش فوقالعاده جدید سایپا آغاز شود که در آن پنج مدل خودرو عرضه خواهد شد. در فروش خودروهای کوئیک حداقل ۳۰ میلیون و در فروش خودروهای تیبا حداقل ۷۰ میلیون تومان اختلاف قیمت نسبت به بازار وجود دارد.
امروز قرار است فروش فوقالعاده جدید سایپا آغاز شود که در آن پنج مدل خودرو عرضه خواهد شد. در فروش خودروهای کوئیک حداقل ۳۰ میلیون و در فروش خودروهای تیبا حداقل ۷۰ میلیون تومان اختلاف قیمت نسبت به بازار وجود دارد.
در این طرح در حالی قرار است کوئیک با ۱۶۵ میلیون تومان عرضه شود که حداقل قیمت آن در بازار بیش از ۱۹۵ میلیون تومان است.
خودروهای تیبا نیز در حالی قرار است با حداقل قیمت ۱۱۸ میلیون تومان عرضه شوند که قیمت آن در بازار حداقل ۷۰ میلیون تومان بیشتر است.
دو خودروساز ایران خودرو و سایپا هفته گذشته قیمت خودرو درب کارخانه را گران کرده بودند اما با این حال هنوز اختلاف قیمت آن با بازار باعث شده تا در طرحهای فروش آنها رانت قابل توجهی قابل مشاهده باشد. این رانتها نصیب کسانی میشود که نام آن در قرعهکشی برگزیده شود.
شما میتونید از هر جای کشور به ر احتی و با اطمینان از کیفیت فیلتر هوا، فیلتر روغن، فیلتر کابین، فیلتر بنزین و لوازم مصرفی خودروتون رو از سایت کارکالا سفارش بدین و اون رو درب منزل دریافت کنید.
سایت کارکالا دارای نماد اعتماد الکترونیکیه و تمامی فیلتر ها با گارانتی مرجوعی به شما تحویل داده میشه و البته با هر خرید بالای 500 هزار تومان یک هدیه از ما دریافت میکنید
جهت مشاهده فیلتر خودتون در سایت لطفا به لینک زیر مراجعه بفرمایید:
https://www.carkala.com
#فیلتر_روغن #فیلتر_هوا #فیلتر_بنزین #فیلتر_کابین
دو خودروساز بزرگ کشور در حالی روز گذشته به صورت همزمان از قیمت های جدید خود رونمایی کردند که شاهد خداحافظی آنها با محصولات زیر 100 میلیون تومانی هستیم.
به نقل از اکوایران ، دو خودروساز بزرگ کشور در حالی روز گذشته به صورت همزمان از قیمت های جدید خود رونمایی کردند که شاهد خداحافظی آنها با محصولات زیر 100 میلیون تومانی هستیم. این تغییر کانال قیمت خودرو از مسیر رشد 18 درصدی قیمت محصولات تولیدی شرکت های خودروساز به دست آمده است.
آبی های جاده مخصوص برای 18 محصول خود قیمت جدید اعلام کردند این در حالیست که دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی خودروسازی سایپا قیمت 9 محصول خود را بروز رسانی کرد. تغییر کانال قیمتی محصولات تولیدی شرکت های خودروساز به آن معناست که مسیر نقدینگی به شرکت های خودروساز عریض تر می شود.
البته در کنار تغییر بازه قیمتی خودروسازان انتشار لیست های قیمتی جدید محصولات تولیدی دو خودروساز بزرگ کشور حاوی نکات دیگری نیز هست.
نکته اول اینکه به رغم رشد 18 درصدی قیمت قریب به اتفاق محصولات اما دو خودروی دنا پلاس با موتور توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک و پژو 207 با فرمان برقی و سقف شیشه ای (پانوراما) کمتر از 18 درصد رشد قیمت را به نام خود ثبت کردند. دنا اتومات تنها رشد یک درصدی را تجربه کرد و دیگر محصول یاد شده یعنی پژو 207 با فرمان برقی و سقف شیشه ای (پانوراما) نیز حدود 8 درصد رشد قیمت را در مبدا به خود دید. بررسی لیست قیمتی محصولات تولیدی سایپا نشان از آن دارد که تمام محصولات حاضر در لیست یاد شده به صورت دسته جمعی رشد 18 درصدی را در کارنامه خود ثبت کردند.
نکته دیگر اینکه شاهین در میان 9 محصول خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص جای دارد و قیمت این محصول نوبرانه رشد 18 درصدی به خود دیده است اما در لیست جدید قیمتی محصولات ایران خودرو خبری از اعلام قیمت های جدید برای تارا نیست و این خودرو جایی در لیست 18 نفره این خودروساز در ارتباط با قیمت های جدید برای خود دست و پا نکرده است.
نکته سوم هم مربوط به غایبین لیست جدید قیمتی دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور می شود. در میان محصولات ایران خودرو علاوه بر تارا شاهد غیبت یک محصول پرتیراژ نیز هستیم. آبی های جاده مخصوص تصمیم گرفتند برای پژو 405 مدل SLX با موتور بنزینی قیمتی اعلام نکنند. مشخص نیست این مساله را به معنای توقف تولید این محصول باید در نظر گرفت یا تنها در آذرماه خبری از عرضه این مدل بروز رسانی شده پژو 405 نیست. حال به سراغ غایبین لیست قیمتی سایپا می رویم. در میان محصولات تولیدی سایپا در لیست یاد شده سه خودروی تیبا صندوقدار پلاس، تیبا 2 پلاس و کوییک R دیده نمی شوند.
نکته آخر نیز اینکه پراید 151 (وانت پراید) تنها محصول سبک تجاری است که برای آن قیمت جدید اعلام شده است و همچنان خبری از وانت جدید ایران خودرو یعنی آریسان 2 نیست.
شما میتونید از هر جای کشور به ر احتی و با اطمینان از کیفیت فیلتر هوا، فیلتر روغن، فیلتر کابین، فیلتر بنزین و لوازم مصرفی خودروتون رو از سایت کارکالا سفارش بدین و اون رو درب منزل دریافت کنید.
سایت کارکالا دارای نماد اعتماد الکترونیکیه و تمامی فیلتر ها با گارانتی مرجوعی به شما تحویل داده میشه و البته با هر خرید بالای 500 هزار تومان یک هدیه از ما دریافت میکنید
جهت مشاهده فیلتر خودتون در سایت لطفا به لینک زیر مراجعه بفرمایید:
https://www.carkala.com
#فیلتر_روغن #فیلتر_هوا #فیلتر_بنزین #فیلتر_کابین