فروشگاه اینترنتی لوازم و قطعات مصرفی خودرو کارکالا

فروش اینترنتی انواع فیلتر های روغن، هوا، کابین و صافی بنزین تمامی خودروهای ایرانی و وارادتی مرکز پخش انواع روغن های ایرانی و خارجی فروش اینترنتی انواع لنت ترمزخودروهای ایرانی و وارداتی فروش انواع مکمل و شوینده های خودرو ارسال به سراسر کشور

فروشگاه اینترنتی لوازم و قطعات مصرفی خودرو کارکالا

فروش اینترنتی انواع فیلتر های روغن، هوا، کابین و صافی بنزین تمامی خودروهای ایرانی و وارادتی مرکز پخش انواع روغن های ایرانی و خارجی فروش اینترنتی انواع لنت ترمزخودروهای ایرانی و وارداتی فروش انواع مکمل و شوینده های خودرو ارسال به سراسر کشور

​بالا رفتن تولید سایپا در سال تحریم و کرونا

بالا رفتن تولید سایپا در سال تحریم و کرونا

سایپا در سال پیش توانست، ۴۲۰۴۲۰ دستگاه ماشین تولید نماید که این رقم نسبت به سال پیش از آن یعنی سال 1398 خبر از رشد ۱.۵ درصدی می دهد
سایپا با وجود تحریم های ظالمانه و محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا که تمام قسمت های های اقتصادی را متاثر نموده، موفق شد 92.8 درصد از برنامه پیش‌بینی شده تولید تجمعی خود را محقق نماید.
آمار تولید محصولات گروه اتومبیل سازی سایپا برگرفته از تولید یک ساله شرکت‌های سایپا، پارس خودرو، سایپا سیتروئن، بن رو، زامیاد و سایپا دیزل می باشد.
سال 98، مجموع تولید گروه اتومبیل سازی سایپا 414 هزار و 288 دستگاه بود که این میزان تولید هم با وجود چالش هایی بود که از سال 97 بر صنعت اتومبیل ایران تحمیل شد.
از سال 98 افزایش تولید گروه اتومبیل سازی سایپا شروع شده و این امر در سال پیش با وجود شیوع ویروس کرونا و در شرایطی که شرکت های اتومبیل ساز خارجی به سمت کاهش تولید رفتند، ادامه پیدا کرده.
بر این اساس گروه اتومبیل سازی سایپا در شرایطی موفق شده رشد تولید در سال 99 نسبت به سال 98 را عملیاتی نماید که بیش از سال های پیش با محدودیت منابع مالی، رشد بی سابقه مواد اولیه، افزایش قیمت ارز، چالش های متعدد در تامین قطعات و موانع خیلی زیاد در نقل و انتقال پول مواجه بوده است.
یک نکته قابل توجه این است که افزایش تولید سایپا در سال تحریم و کرونا در حالی به ثبت رسیده که این گروه اتومبیل سازی، خودروی «پراید» پرتیراژترین اتومبیل داخلی خود را از خطوط تولید خارج و آن را با ماشین هایی به روز و باکیفیت بهتر جایگزین نمود.
به عبارت دیگر سایپا تولید 415 هزار ماشین را در حالی به بیش از 420 هزار محصول در سال 1399 رساند که بر تیراژ 150 هزار دستگاه اتومبیل پراید در سال چشم بست و تصمیم به تولید بیشتر با تنوع بخشی و ارتقا سطح کیفی سبد محصولات خود گرفت و‌ با وجود بعضی از مشکلاتی که به آن پرداخته شد با حمایت و پشتیبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجرای برنامه های تدوین شده، به کارگیری روش های نوین تولید و توجه مضاعف به تنوع بخشیدن به سبد محصولات موفق شد به رشد تولید مستمر دست یابد.

#فیلتر_روغن #فیلتر_هوا #فیلتر_بنزین #فیلتر_کابین

 

خرید فیلتر خودرو از سایت معتبر کارکالا

شورای رقابت فعلا از افزایش قیمت ماشین منصرف شد

شورای رقابت فعلا از افزایش قیمت ماشین منصرف شد

رئیس شورای رقابت گفت: شورای رقابت برای دستورالعمل ۶ ماهه قیمتی ماشین تصمیمی نگرفته ، از این رو جای نگرانی نیست.
، رضا شیوا ادامه داد: مطمئن باشید قیمت‌هایی که ما اعلام می‌کنیم در شرایط فعلی منصفانه می باشد و با بهبود شرایط، قیمت اتومبیل ها نزولی و کاهشی می شود.
او با بیان اینکه دستورالعمل قیمت اتومبیل قبلا سالانه بود بیان نمود: در سال 99 این دستورالعمل 3 ماهه شد و اکنون 6 ماهه شده که اگر ثبات در بازار بویژه ارز ادامه‌ پیدا کند صدور دستورالعمل قیمتی اتومبیل به بازه زمانی یک ساله برمی‌گردد.
شیوا ادامه داد: اکنون هم شورای رقابت منتظر اعلام تورم بخشی 6 ماهه از سوی بانک مرکزی است که تاکنون اعلام نشده، در نتیجه در موضوع قیمت اتومبیل جای هیچ نگرانی نمی باشد.
رئیس شورای رقابت راجع به نزدیک بودن قیمت کارخانه با حاشیه بازار دو اتومبیل کوئیک و شاهین ادامه داد: این دو اتومبیل جدید هستند و مشمول دستورالعمل‌های قبلی ما نمی‌شوند و از آنجا که قیمت قبلی برای این دو ماشین نداشتیم روش قیمت‌گذاری آن‌ها متفاوت از دستورالعمل‌های شوراست,، ولی ماشین های خانواده سمند و پژو از دستورالعمل شورا تبعیت می نمایند و قیمت کارخانه این ماشین ها در مواردی 100 تا 150 درصد با قیمت حاشیه بازار متفاوت می باشد.
او ادامه داد: سال پیش به دلیل تلاطم و نوسانات بالای ارزی و یزاد بودن تورم، شورای رقابت تصمیم گرفت هر 3 ماه تورم بخشی را در دستورالعمل قیمت‌ها لحاظ کند که دو دوره 3 ماه این کار را انجام دادیم، ولی خوشبختانه با توجه به آرامش نرخ ارز و ثبات در بازار، تورم بخشی 3 ماه آخر سال را محاسبه ننموده ایم.
رئیس شورای رقابت بیان نمود: درست است که نوسانات ارزی زیادی نداریم و تورم هم روند آرامی گرفته، ولی تورم همچنان در کشور وجود دارد و اتومبیل سازان هم به ما فشار می‌آورند که تورم بخشی 6 ماهه را در دستورالعمل قیمت اتومبیل لحاظ کنیم، ما هم قرار نیست تغییراتی انجام دهیم بلکه اگر بانک مرکزی تورم بخشی 6 ماهه را اعلام نماید در مورد لحاظ کردن آن در دستورالعمل تصمیم خواهیم گرفت.
شیوا با اشاره به نقل قولی از او در فضای رسانه‌ای مبنی بر اینکه اگر قیمت خودرو زیاد است نخرید، بیان نمود: چنین چیزی صحت ندارد بلکه بحث ما بین دو ماشین ارزان و گرانتر بود که خبرنگاران قسمتی از حرف های بنده را منتشر کردند، بنده توصیه نمی‌کنم کسی خودرو نخرد بلکه می‌گویم کسانی که نیاز واقعی دارند خودرو بخرند,، ولی کسانی که می‌خواهند سفته بازی کنند نخرند، در این میان ما هم سعی می‌کنیم ماشین با قیمت منصفانه بدست مردم برسد.


او بیان نمود: بعضی ها می‌گویند یک عده رانتخوار از فاصله قیمتی بین ماشین های قرعه کشی و حاشیه بازار سوء استفاده می نمایند در حالی که معتقدیم درصد بالای کسانی که در قرعه کشی شرکت کرده اند به ماشین نیاز دارند که برخی از آن‌ها در قرعه کشی برنده می‌شوند و ماشین را به قیمت عادلانه می‌خرند، و همه ی سعی ما بر این است که شرکت‌کنندگان در قرعه کشی افراد نیازمند حقیقی باشند و به همین علت شرایط ورود به قرعه کشی را سخت کرده ایم.
شیوا ادامه داد: برخی که به حواشی و شایعات حول این موضوع دامن می‌زنند احتمالا از فرایند قرعه کشی خوشحال نیستند و دوست دارند که سامانه ثبت نام به روال سابق باشد و دلالان در چند دقیقه سایت را پرکنند که شکایت‌های زیادی در این باره به دست ما رسیده بود، چنانچه کسی روش دیگری را برای توزیع عادلانه اتومبیل در این شرایط می‌شناسد ارائه نماید و ما هم در شورا آن را بررسی خواهیم نمود.


او با بیان اینکه ما به هزینه‌های جانبی اتومبیل سازان کاری نداریم بیان نمود: شورای رقابت یک قیمت پایه تعادلی دارد که بر مبنای آن تورم بخشی را سال به سال اعمال می نماید، چنانچه اتومبیل ساز هزینه جانبی دیگری داشته باشد در فرمول قیمت‌گذاری لحاظ نمی شود و به همین علت هم قیمت تمام شده اتومبیل ساز در مواردی 100 تا 120 درصد بیشتر از قیمت اعلامی شورای رقابت می باشد.


رئیس شورای رقابت ادامه داد: افرادی که حواله 1 ساله و 2 ساله خریده‌اند به این علت که سودی دریافت نکرده‌اند و در چند مورد هم افزایش قیمت‌ها برای آن‌ها لحاظ شده شکایت‌های زیادی را به شورای رقابت ارسال نموده اند که در این‌باره کمیته‌ای برای رسیدگی تشکیل شد، با اتومبیل سازان هم جلسه‌ای برگزار نمودیم تا چاره‌ای برای این افراد بیاندیشیم.

#فیلتر_روغن #فیلتر_هوا #فیلتر_بنزین #فیلتر_کابی

خرید فیلتر خودرو از سایت معتبر کارکالا

​چینی‌ها با صنعت خودرو ایران چه می‌ کنند؟

چینی‌ها با صنعت خودرو ایران چه می‌ کنند؟

 

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید که در هر قراردادی، دو طرف به فکر منافع ملی خود هستند و ایران هم باید همین هدف را دنبال نماید.
محمدرضا نجفی منش، اظهار نمود: آنچه که فعلا بین ایران و چین امضا شده، یک توافق کلی یا سند همکاری ۲۵ ساله است که نه در آن عدد و رقمی وجود دارد و نه از قرارداد همکاری در حوزه‌های مختلف حکایت کرده است.
از این رو تحلیل جنبه‌های مثبت یا منفی ماجرا موقعی که هنوز قراردادی وجود دارد به دور از واقعیت خواهد بود.


به گفته وی، بخش خصوصی دائما این موضوع مهم را مطرح نموده که رابطه اقتصادی با کشورهای گوناگون دنیا به عنوان یک اولویت شناخته می‌شود و همان گونه که باید با چین به عنوان یک قدرت بزرگ اقتصادی تعامل داشت، رابطه باید با دیگر کشورهای جهان و دیگر قطب‌های اقتصادی جهان هم ادامه پیدا کند.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره جایگاه فعلی چین در صنعت اتومبیل سازی، بیان نمود: این کشور در سال‌های پیش فعالیت گسترده‌ای را در حوزه اتومبیل آغاز نموده و میزان تولیدات خود را هم بیشتر کرده است.
با این حال از زمان شیوع کرونا با کمتر شدن جهانی تقاضا، تولیدات چین هم کمتر شده و در این مدت، ایران در کنار دو کشور دیگر، تنها تولیدکنندگان خودرویی بوده‌اند که با وجود کرونا، تولیدات خود را بیشتر کرده اند.


نجفی منش در جواب به این سوال که آیا بعد از این توافق همکاری، چینی‌ها ساختار صنعت اتومبیل ایران را تغییر می دهند ، بیان نمود: چینی‌ها در هر توافقی به دنبال منافع خود هستند، همان گونه که ما هم در قراردادها باید به منافع خود فکر کنیم.
از این رو این که ایران شرایط صنعت اتومبیل خود را به چه سمتی ببرد و از تولیدکنندگان چگونه حمایت شود که امکان عقد قرارداد یا مشارکت با طرف‌های چینی را داشته باشند اهمیت فراوانی دارد. از سوی دیگر ما باز تاکید می نماییم که قراردادن همه ی تخم مرغ‌ها در سبد چین، منطقی نیست و باید این مشارکت و همکاری با سایر کشورهای جهان هم ادامه پیدا کند.


وی ادامه داد: در دوره تحریم، خیلی از قطعاتی که ورود آنها به ایران سخت شده بود، با تولید داخل پوشش داده شد، هرچند ما هنوز در مواد اولیه، واردات داریم و چین هم یکی از تامین کنندگان این مواد می باشد. از این رو دیگر نه چین مثل سال‌های پیش، در صنعت اتومبیل حرفی برای گفتن ندارد و نه ما مثل سال‌های نه چندان دور برای تولید خودرو، احتیاج به واردات گسترده قطعه داریم.
تا موقعی که قرارداد با چین نهایی شود، چیزی که بیشترین اهمیت را دارد، حفاظت از داشته‌ها و دستاوردهای کشور در تولید و تلاش برای به دست آوردن منافع در قرارداد با خارجی ها می باشد.
منبع: ایسنا

 

#فیلتر_روغن #فیلتر_هوا #فیلتر_بنزین #فیلتر_کابین

 

خرید فیلتر خودرو از سایت معتبر کارکالا

پیشنهاد عجیب شیوا به خریداران ماشین: " اگر ماشین گران است نخرید"

پیشنهاد عجیب شیوا به خریداران ماشین: " اگر ماشین گران است نخرید"


این روزها مسئولان دولتی به جای مدیریت بازار قیمت انواع کالاهای اساسی توصیه های عجیب و غریبی می کنند به طوری که می گویند مردم در گرانی کالاها مقصر هستند و اگر در خرید مدیریت لازم را انجام دهند قیمت ها بالا نمی رود برخی دیگر هم می گویند اگر کالایی گران است آن را نخرید تا ارزان شود.


در جدیدترین اظهار نظرها هم شیوا به عنوان رئیس شورای رقابت با اشاره به بیشترین شکایت مردم از اتومبیل های داخلی، بیان کرده: کوئیک، شاهین و پژو 207 پاناروما، حدود 300 شکایت داشتند به همین علت جلسه‌ای با حضور مدیران عامل شرکت‌های اتومبیل ساز و رئیس سازمان گسترش برگزار شد تا به این شکایات رسیدگی شود.


در آن جلسه توافقی به عمل آوردیم تا کمیته‌ای جهت رسیدگی به شکایت به خصوص برای این 3 اتومبیل تشکیل گردد.


او با بیان اینکه بیشتر شکایت‌ها مربوط به قیمت کوئیک است، ادامه داد: قیمت دست ما نیست و بر اساس ضوابط تعیین می گردد.


بیشتر شکایت مربوط به مبلغ واریزی در هنگام خرید خودرو می باشد. در هنگام خرید ماشین افراد مقداری پول پرداخت می‌کنند به امید اینکه این مقدار پول، نصف قیمت ماشین باشد، ولی با توجه به تورمی که ایجاد شده پول پرداختی نصف قیمت ماشین هم نیست و آن پول شاید یک چهارم قیمت خرید ماشین شود.


رئیس شورای رقابت گفت: خریداران امیدوار بودند که نصف قیمت خرید اتومبیل را پرداخت نموده اند در صورتی که افراد ماشین را به قیمت روز می‌خرند. شاید این قرار داد منصفانه نباشد.


رئیس شورای رقابت افزود: شورای رقابت 3 قیمت، حداکثر، حداقل و منصفانه برای اتومبیل اعلام می نماید و بر اساس نظر خبرگان قیمت نهایی تعیین می گردد.


اینکه افراد دو اتومبیل متفاوت را از نظر قیمت مقایسه می‌کنند جالب نیست چون اگر ماشین با قیمت اعلام شده ارزش خرید ندارد آن را نباید بخرند و ماشین دیگری را بخرند.

#فیلتر_روغن #فیلتر_هوا #فیلتر_بنزین #فیلتر_کابین

 

خرید فیلتر خودرو از سایت معتبر کارکالا

​تمدید طرح «خدمات خودرو در محل» امداد خودرو سایپا تا اطلاع ثانوی

تمدید طرح «خدمات خودرو در محل» امداد خودرو سایپا تا اطلاع ثانوی


با دستور مدیرعامل گروه اتومبیل سازی سایپا اجرای طرح «خدمات خودرو در محل» امداد خودرو سایپا تا اطلاع ثانوی تمدید شد.
طرح خدمات خودرو در محل ، خدمات امدادی با اجرت و ایاب و ذهاب مجانی برای دارندگان محصولات سایپا ارائه می گردد.
طرح «خدمات خودرو در محل» امداد خودرو سایپا در راستای مسئولیت های اجتماعی گروه خودروسازی سایپا و همکاری با ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرا گردیده است.


مدیر عملیات امداد خودرو سایپا در ا اعلام این خبر، اظهار نمود: طرح بهار 1400 گروه سایپا که از 27 اسفند 1399 شروع و تا 14 فروردین 1400 در جاده ها و محورهای پر رفت و آمد کشور اجرا گردید با کسب بیشترین رضایت دارندگان اتمبیل های سواری گروه سایپا و غیر سایپا، به اتمام رسید.


عباس فخاریان بیان نمود: در این طرح، گروه اتومبیل سازی سایپا، افزایش کیفیت اتومبیل های تولیدی سایپا، استفاده از سرویس های ادواری و بازدیدهای فنی در قالب طرح خدمات خودرو در محل، موجب شد درخواست خدمات امدادی ثبت شده نسبت به تعداد سفرها افزایش زیادی نداشته باشد.


فخاریان ضمن تاکید بر مهم بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خاطر نشان نمود: گروه اتومبیل سازی سایپا از اول امسال، مشتریان خود را به دریافت خدمات اتومبیل در محل و پیشگیری از مسافرت های غیرضروری تشویق نموده و سنت هر ساله خود در مورد برگزاری طرح نوروزی و همراهی با مسافران نوروزی را به منظور همکاری با ستاد ملی مبارزه با کرونا و دیگر سازمان های زیربط با شرایط متفاوت و عنوان طرح بهار 1400 اجرا نمود.


گفتنی است گروه های کنترل و نظارت در طرح بهار 1400 با به کارگیری تجهیزات کنترلی نوین و هوشمند توانستند با بازدهی بیشتری اقدام به نظارت و رفع نقاط قابل بهبود در خدمت رسانی به هموطنان بپردازند و در نهایت موجب کم کردن رفت و آمدهای غیر ضروری شوند.


هموطنان گرامی می توانند برای درخواست خدمات خودرو در محل، خدمات امدادی، مشاوره فنی و ثبت انتقادات و پیشنهادات با شماره سراسری 096550 و یا 84444 – 021 تماس بگیرند و از خدمات پس از فروش گروه اتومبیل سازی سایپا بهره مند گردند.

 

#فیلتر_روغن #فیلتر_هوا #فیلتر_بنزین #فیلتر_کابین

 

خرید فیلتر خودرو از سایت معتبر کارکالا