فروشگاه اینترنتی لوازم و قطعات مصرفی خودرو کارکالا

فروش اینترنتی انواع فیلتر های روغن، هوا، کابین و صافی بنزین تمامی خودروهای ایرانی و وارادتی مرکز پخش انواع روغن های ایرانی و خارجی فروش اینترنتی انواع لنت ترمزخودروهای ایرانی و وارداتی فروش انواع مکمل و شوینده های خودرو ارسال به سراسر کشور

فروشگاه اینترنتی لوازم و قطعات مصرفی خودرو کارکالا

فروش اینترنتی انواع فیلتر های روغن، هوا، کابین و صافی بنزین تمامی خودروهای ایرانی و وارادتی مرکز پخش انواع روغن های ایرانی و خارجی فروش اینترنتی انواع لنت ترمزخودروهای ایرانی و وارداتی فروش انواع مکمل و شوینده های خودرو ارسال به سراسر کشور

دلایل روغن کم کردن خودرو

دلایل روغن کم کردن خودرو

کم کردن روغن در ماشین از مباحثی می باشد که از نظر کارشناسان اتومبیل اتفاقی عادی و لازم می باشد و از نظر مصرف کنندگان اتومبیل اتفاقی غیر معمول و نشانه ای از خراب شدن موتور اتومبیل می باشد. از نظر کارشناسان و مکانیک های اتومبیل کم شدن روغن موتور با توجه به موتور و عملکرد آن در شرایط گوناگون و به علت زیاد شدن دما در اتومبیل ها اتفاقی طبیعی محسوب شده به طور نمونه ماشین هایی که در اتومبیل رانی از آنها استفاده می شود با توجه به کارکرد موتور خودرو در دمای بالا و همچنین فشار و کارکرد بالا و سخت تر شدن شرایط کاری موتور میزان بخار شدن روغن موتور بالاتر است و این امری طبیعی می باشد. هر کارخانه سازنده اتومبیل علاوه بر معرفی روغنی برای اتومبیل خود به عنوان نمونه کارخانه پژو برای مدل های 206 از روغن پیشنهاد شده توتال استفاده می کنند و از حد مجازی برای کم شدن میزان روغن اتومبیل در مصافتی خاص مشخص شده است که بیشتر مصرف کنندگان به آن توجهی ندارند.





به طور نمونه شرکت پژو برای موتور XU7 مقدار کاهش روغن تا 0.5 لیتر در هر 1000 کیلومتر را طبیعی دانسته ولی بیشتر مصرف کنندگان این مقدار کم شدن روغن را علتی بر نبود کیفیت کافی روغن میدانند وبرای خودروی خود تعویض کامل روغن را انجام می دهند.حال آنکه کم شدن روغن امری کاملاً طبیعی می باشد و می توان با اضافه کردن روغنی از همان نوع وبه همان اندازه آن را رفع کرد.

علل اصلی کم کردن روغن موتور

بطور کلی برای کم شدن روغن موتور سه دلیل را می توان ذکر کرد: 

۱- بطور معمول 10 تا 20 درصد روغن خارج شده از راه کارتر دیواره سیلندر می سوزد و از موتور خارج می گردد، این میزان کم شدن تقریبا mm3/round ۰٫۰۶ است . که با مد نظر داشتن دور موتور ۴۰۰RPM و شتاب صد کیلومتر در ساعت، حدود CM3 ۱۵۰ روغن در هر هزار کیلومتر خارج می شود. 

۲- در موتور های احتراق داخلی به علت زیاد بودن حرارت سیستم ، مقداری از روغن موجود درون کارتربه بخار تبدیل شده. به طور نمونه برای خیلی افراد سوال پیش آمده که علت زیاد بودن دما و زیاد بودن آمپر آب در ماشینهایی همانند پژو چه می باشد؟ پاسخ در این است موتورهایی با احتراق داخلی برای نداشتن خام سوزی و همچنین ایراد در سیستم سوخت احتیاج به دمای مناسب دارند و در غیر این حالت باعث مصرف بیش از اندازه و نبود استفاده از قدرت کافی در اتومبیل می گردند.

در هر حال کم کردن طبیعی روغن در هزار کیلومتر حدود ۲/۱ لیتر است که در برخی از اتومبیل ها به علت شرایط کاری سخت تر این میزان حتی امکان دارد به 2/5 لیتر در هر هزار کیلومتر هم برسد .در هر حال باید این اندازه کم کردن با سرریز کردن روغنی از همان جنسو نوع پیشنهاد شده ی سازنده و موجود درون کارتر، جبران شود.


دلایل نگران کننده کاهش روغن موتور اتومبیل

علاه برعوامل کم کردن روغن موتور در برخی از موارد به علت پاره ای ایرادات مقدار کم شدن روغن موتور بالا می رود. که باید به دقت به آن توجه کنیم و برای از بین بردن آن کارهای لازم را انجام دهیم. 

۱- سطح روغن از محدوده مجاز بیشتر نگردد در این صورت باید روغن را تا زیر حد مجاز بالایی تخلیه کنیم. 

۲- در صورتی که روغن با ویسکوزیته نامناسب و پایین تر از پیشنهاد سازنده اتومبیل انتخاب شده ،روغن باید خالی گردد و روغن مناسب جایگزین شود.

۳- اگر دمای روغن از حد مجاز بالاتر برود باید ایرادات مکانیکی را مورد توجه قرار دهیم. 

۴- اگر روغن از راه آب بندهای میل سوپاپ و میل لنگ به بیرون نشت می کند ایرادات آب بندها باید رفع شود. 

۵- در صورتیکه رینگ پیستون دچار سایش یا چسبندگی شده اند، رینگ ها و پیستون ها باید تعمیر شوند یا عوض گردند. 

۶- اگر گاید و ساق سوپاپ ها دچار چسبندگی شده باشند، در این حالت قطعات باید عوض گردند. 

۷- آب بندی و سوپاپ ها در حالت بسته دچار ایراد است . باید سوپاپ ها و نشیمنگاه آنها را مورد بررسی و توجه قرار دهیم. 

۸- ویسکوزیته روغن باید طبق پیشنهاد سازنده اتومبیل انتخاب شده باشد . ولی به دلیل محدوده وسیع طول هیدروکربورهای موجود در روغن ، هیدروکربورهای کوتاه تر سبک تر و فورا تبدیل به بخار می گردند و میزان روغن ها کم میشود. 

در آخر با توجه به شرایط و نحوه عملکرد اتومبیل به طور مرتب سطح روعن موتور اتومبیل را توسط گیج (گژ) روغن چک کنید و برخلاف تصور رنگ روغن نشاندهنده ی کیفیت روغن موتور نیست و یکی از ویژگی های روغن موتور تمیز کردن و دوده زدایی می باشد و در اصل باید خاصیت روغن بررسی شود. 

وظایف روغن موتور در اتومبیل چیست؟ 

کم کردن اصطکاک قطعات متحرک موتور اتومبیل

کم کردن ساییدگی قطعات موتور اتومبیل

خنک کردن قطعات داخلی موتور خودرو 

تمیز نگه داشتن قطعات داخل موتور خودرو از دوده و ترکیبات حاصل از تجزیه روغن و رسوبات بین قطعات موتور خودرو


آب بندی کامل بین سیلندر و پیستون 

نگه داری از قطعات موتور اتومبیل در مقابل خوردگی 

قابل ذکر است که بر روی هر ظرف از روغن حروفی نوشته شده که نمادی از میزان کیلومتر مورد استفاده و موثر آن می باشد.البته فراموش نکنید که همه ی نکات ذکر شده به شرایط استفاده و محیط تغییر بستگی دارد.


فروش آنلاین انواع فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر کابین و فیلتر بنزین، انواع روغن موتور، هیدرولیک گیربکس و ... با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در سایت کارکالا

به صورت عمده و تکی و ارسال به سراسر کشور

انواع فیلتر هوا ، فیلتر روغن ، فیلتر کابین و فیلتر بنزین تمامی خودرو ها

انواع ضد یخ، تیغه برف پاک کن، لنت ترمز و ...

انواع مکمل بنزین، اسپری و شوینده خودرو با کیفیت بالا

به صورت عمده و تکی و ارسال به سراسر کشور

مشتریان عزیزی که قصد خرید تکی دارند لطفا روی این لینک کلیک کنید:  www.carkala.com

دوستانی که قصد خرید عمده دارند لطفا جهت استعلام قیمت و مشاوره با شماره های زیر تماس بگیرند.

09124603033

02632203209

آدرس ما جهت خرید حضوری: کرج-بلوار هفتم تیر- خیابان کیانپور-ابتدای خیابان خراسانی - روبروی مرکز بهداشت - پلاک 127

 

#فیلترروغن#فیلترهوا#فیلترکابین#فیلتربنزین#صافی_بنزین#واسکازین#لنت_ترمز

#گیربکس#روغن_موتور#لاستیک#قیمت_فیلترروغن#باد_نیتروژن#فیلترهوافابریک

#قیمت_فیلترکابین#تست_تصادف#مرسدس_بنز#تهویه#سرویس_خودرو

#تعویض_فیلترروغن#اسپری_داشبورد#ارسال_رایگان#فروش_اینترنتی#تست_امنیت

آموزش پولیش اصولی بدنه خودرو

آموزش پولیش اصولی بدنه خودرو

نگهداری ماشین ها عمل بسیار مهمی می باشد، چرا که ماشین شما درواقع سرمایه شما می باشد و رسیدگی نکردن به اتومبیل می ‌تواند خسارت زیادی به این سرمایه وارد کند. یکی از راه‌ هایی که باعث می‌شود اتومبیل شما تمیز و جدید به نظر بیاید درخشندگی رنگ بدنه آن می باشد. چنان چه رنگ اتومبیل شما کدر شده و یا روی آن خطوط ریز زیادی وجود دارد نگران نباشید،فقط کافی ‌‌ست اتومبیل خود را پولیش نمایید. بسیاری از شما تا حدودی با امر پولیش آشنا می باشید، ولی امکان دارد برای انجام دادن پولیش حرفه‌ ای و بی نقص مهارت های لازمه را نداشته باشید. به همین علت ما سعی کردیم در این مقاله، آموزش انجام یک پولیش حرفه‌ای را برای شما عزیزان قرار دهیم.



توجه داشته باشید که برای پیشگیری از صدمه ی دائمی به رنگ اتومبیل، انجام این کار یا همان پولیش خودرو را به یک دفعه در سال محدود نمایید و از واکس بدنه هم، فقط هر چند ماه یک دفعه استفاده کنید.

گام اول: نخست با دقت و البته با دست شروع به شستن ماشین خود در یک محیط سر پوشیده و بسته نمایید. ماشین را به طور کامل مورد شستشو قرار دهید ولی آن را خشک نکنید.

نکته مهم و تکنیکی: عمل ویلینگ “پولیش با دستگاه” یک فرایند کثیف است، به این معنا که ماده ی پولیش به تمام چیز هایی که دور و اطراف شما قرار دارند می پاشد، در نتیجه هرآن چه را که در اطرافتان هست (مثل ماشین های دیگر و دیوارهای اطراف) و چیز‌هایی که نمی‌خواهید کثیف شوند را پوشانیده یا از اطراف کار دور نمایید. اگر خودروی شما رنگ تیره‌ای دارد از پد نرم ‌تر و ترکیبات صیقلی ‌تر استفاده نمایید، چرا که رنگ‌های تیره حساس ‌تر می باشند.



گام دوم: محل تمیز شده، پد را بر روی دستگاه پولیش قرار دهید و بدنه را به واکس پولیش آغشته نمایید، بعد از آن دستگاه پولیش را روشن و سرعت آن را بر روی متوسط تنظیم نمایید. مناطق مورد نظر را با حرکت دورانی و با استفاده از یک سرعت متوسط گسترش دهید. نکته مهم این است که پد در حال چرخش را موازی با سطح اتومبیل نگه دارید تا از به جا ماندن رد حرکت چرخشی بر روی بدنه جلوگیری نمایید. در تمام سطح به صورت مداوم و مرتب به جلو و عقب نیرو وارد کنید. زمانی که ناحیه مورد نظر گرم شد و رنگ در زمان لمس کمی گرم احساس کردید، این موقعی هست که خش‌ها شروع به ناپدید شدن می نمایند. زمانی که آب بدنه پرتاب و یا توسط پد فوم جذب شد و در سطح درخشش مشاهده نمودید کار پولیش آن قسمت تمام شده است و می توانید به سراغ قسمت بعدی بروید.

نکته تکنیکی دوم : منطقه را نمدار نگه دارید و از پولیش برای هر بخش فقط به اندازه‌ای که لازم هست، استفاده نمایید.



گام سوم: در صورتی ک احتیاج باشد برای جلوگیری از اشباع شدن پد به واکس پولیش، کار را متوقف نموده و پد فوم را با یک شلنگ آبکشی نمایید.

نکته تکنیکی: لبه بیرونی پد حرکت تند تری دارد و اصطکاک بالا تری نسبت به مرکز آن تولید می نماید، این بخش معمولا حامل پولیش کمتری می باشد. بنابراین مخصوصا در بخش های پیچیده، مثل دستگیره‌ ها، آینه ‌ها، گوشه‌ ها، و خطوط سپر می توان فقط از لبه بیرونی پد استفاده نمود، البته با احتیاط بیشتر.



گام چهارم: وقتی کارتان به پایان رسید ، کلیه ی بخش ها از جمله در ها، بدنه و کاپوت ماشین را مجددا به دقت با دست شستشو دهید و این دفعه بعد از شستشو بدنه را به طور کامل خشک نمایید.

گام پنجم: استفاده از یک لایه واکس بر روی رنگ به عمل پولیش خودرو کمک می کند و عیوب سطحی باقی مانده را استتار می ‌دهد. بر روی یک پد فوم نرم ترکیبی از واکس خمیری و پولیش نهایی به نسبت ۶۰:۴۰ آغشته نمایید. با سرعت متوسط و باحرکت به عقب و جلو و وارد کردن نیروی کم ولی ثابت شروع به گسترش واکس بر روی ماشین نمایید. این کار را تا موقعی که سطح کاملا خشک و تمیز شود ادامه دهید.

گام ششم: بعد از خشک شدن واکس، بدنه و سایر بخش های خودرو (به طور نمونه پنجره‌ها، چراغ‌ها، و ...) را از واکس و پولیش پاک کنید و توجه داشته باشید که این کار را با یک پارچه پنبه‌ای نرم انجام دهید. بعد از آن جهت بازرسی نهایی خودرو را به زیر نور خورشید ببرید. از درخشش رنگ بدنه لذت ببرید.


پولیش اتومبیل ها عمدتا به منظور از بین بردن خش ها و لکه های کهنه بر روی بدنه ماشین به کار می رود و علاوه بر انجام آن توسط فرد ماهر و کاربلد، این امکان برای شما به وجود آورده است که در خانه ی خود بتوانید خودتان این کار را انجام دهید. پولیش ماشین انواع گوناگونی دارد که در این مطلب سعی کرده ایم آن ها را معرفی کنیم.


1- پولیش زبر

پولیش زبر همان طور که از نامش پیدا است، قدرت سایندگی زیادی دارد در نتیجه در زمان استفاده از این پولیش باید توجه داشته باشید که زیاده روی نکنید و با احتیاط بر روی بدنه اتومبیل انجام پذیرد. پولیش زبر برای رفع کردن خش های عمیق به کار می رود و به علت این که پس از تمام شدن کار، سطح پولیش شده را زبر می نماید، در نتیجه بعد از تمام شدن کار، باید یک پولیش نرم هم بر روی سطح به کار برود. به طور کلی پولیش زبر به تنهایی استفاده نشده و حتما باید در کنار آن از پولیش نرم هم استفاده نماییم.

2- پولیش نرم

خاصیت سایندگی این پولیش بسیار ضعیف می باشد به همین علت برای از بین بردن خط و خش های ظریف و لکه های سطحی اتومبیل به کار می رود. این نوع پولیش، یک نوع جلا دهنده می باشد و بدنه خودروی شما را درخشان و براق می نماید.

3- پولیش واکس

پیشنهاد می کنیم که بعد از تمام کردن پولیش اتومبیلتان، از واکس اتومبیل هم استفاده کنید تا یک لایه محافظتی بر روی بدنه ایجاد شود و در نتیجه بعد از پولیش، بخش مورد نظر بیشتر محافظت شود. حال در بعضی از پولیش ها می توان از پولیش واکس استفاده نمود به این معنی که پولیش مخلوط با واکس استفاده شده که منجر به پولیش نرم بر روی نقطه مورد نظر و سپس استفاده از واکس می شود.

4- پولیش براساس فرمولاسیون

پولیش ها با فرمولاسیون های گوناگون و متنوع تولید و ساخته می شوند که منطبق بر انتظار از پولیش، باید نوع مناسبی انتخاب کنیم. به طور مثال بعضی از مواد پولیش مایع، بعضی اسپری، و بعضی دیگر به عنوان جلادهنده و… ساخته می شوند.

.


فروش آنلاین انواع فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر کابین و فیلتر بنزین، انواع روغن موتور، هیدرولیک گیربکس و ... با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در سایت کارکالا

به صورت عمده و تکی و ارسال به سراسر کشور

انواع فیلتر هوا ، فیلتر روغن ، فیلتر کابین و فیلتر بنزین تمامی خودرو ها

انواع ضد یخ، تیغه برف پاک کن، لنت ترمز و ...

انواع مکمل بنزین، اسپری و شوینده خودرو با کیفیت بالا

به صورت عمده و تکی و ارسال به سراسر کشور

مشتریان عزیزی که قصد خرید تکی دارند لطفا روی این لینک کلیک کنید:  www.carkala.com

دوستانی که قصد خرید عمده دارند لطفا جهت استعلام قیمت و مشاوره با شماره های زیر تماس بگیرند.

09124603033

02632203209

آدرس ما جهت خرید حضوری: کرج-بلوار هفتم تیر- خیابان کیانپور-ابتدای خیابان خراسانی - روبروی مرکز بهداشت - پلاک 127

 

#فیلترروغن#فیلترهوا#فیلترکابین#فیلتربنزین#صافی_بنزین#واسکازین#لنت_ترمز

#گیربکس#روغن_موتور#لاستیک#قیمت_فیلترروغن#باد_نیتروژن#فیلترهوافابریک

#قیمت_فیلترکابین#تست_تصادف#مرسدس_بنز#تهویه#سرویس_خودرو

#تعویض_فیلترروغن#اسپری_داشبورد#ارسال_رایگان#فروش_اینترنتی#تست_امنیت

همه چیز درباره دینام خودرو و علائم خرابی آن

همه چیز درباره دینام خودرو و علائم خرابی آن


وقتی صحبت از ماشین و اشکالات و خرابی ماشین در میان است باید به خاطر داشت که کلیه ی مسائل در اتومبیل از ایرادات ناچیز و کوچک که جدی گرفته نمی شوند شروع شده و به نقصی بزرگ تبدیل می شوند، ایرادات دینام در اتومبیل ها ممکن است خود را به شکل روشن شدن چراغ دینام بر روی داشبورد که این چراغ شبیه یک باتری میباشد و عبارت "ALT" یا "GEN" نمایان می شود، یا ممکن است چراغ های جلو کم نور شوند و آمپرها بلرزند. یا بوی بد سیم سوز و یا صدای ناهنجار شروع شود . همه ی این مسائل ممکن است از خرابی دینام باشد. و چنان چه به آن بی توجهی کنید، امکان دارد موجب بهوجود آمدن مشکلاتی جدی بشود، از استارت نزدن گرفته تا از کار افتادن کامل اتومبیل. با این که دینام دستگاه نسبتاً ساده‌ای می باشد و از چند قسمت کوچک تشکیل شده است، اما نقشی حیاتی و ضروری را ایفا می نماید.



درون دینام، روتور درون یک میدان مغناطیسی می ‌چرخد و جریان برق تولید می نماید. این جریان برق به تجهیزاتی مانند چراغ های جلو و تجهیزات برقی-هیدرولیکی و برف پاک ‌کن انتقال می یابد. دینام همچنین باتری را به طور کامل شارژ می نماید و نیروی مورد نیاز به منظور روشن کردن اتومبیل را در اختیار آن می‌ گذارد. از آن جایی که دینام به سیستم های دیگر اتومبیل وصل می باشد و برای آن ها ضروری است، هر ایراد مکانیکی که در ماشین پیش بیاید، قادر است بر عملکرد آن تأثیر بگذارد و موجب شود سایر نقص و اشکالات هم خوب تشخیص داده نشوند.

روی صفحه کیلومتر اکثر اتومبیل هایی که در دهه اخیر ساخته شده‌اند، یک چراغ هشدار دهنده موجود است که روشن شدن آن نمایان گر وجود مشکل در دینام می باشد. در درصد زیادی از اتومبیل ها، این چراغ شبیه یک باتری می باشد و عبارت "ALT" یا "GEN" را نشان می ‌دهد که هر دو به معنای دینام می باشد. بسیاری از افراد وقتی روشن شدن این چراغ را می‌ بینند، گمان می ‌کنند باتری نقصی پیدا کرده است و رسیدگی به آن را به بعد موکول می نمایند اما علت واقعی روشن شدن چراغ این نیست. این چراغ به کامپیوتری وصل است که اندازه ولتاژ خروجی از دینام را بررسی می‌ نماید. چنان چه ولتاژ خروجی از دینام از محدوده تعیین شده بالا تر یا پایین‌ تر برود، چراغ روی داشبورد روشن می گردد و هر زمان مقدار ولتاژ به محدوده ی تعیین شده بازگردد، چراغ خاموش می گردد. هنگامی که مشکل خرابی دینام در مراحل اولیه باشد، چراغ چشمک ‌زن میشود و چند ثانیه روشن و دوباره خاموش می گردد. بعضی اوقات هم تنها وقتی که لوازم برقی مانند چراغ های جلوی اتومبیل فعال می‌ گردند، روشن می‌ شود. برخی اوقات هم زمانی که برف ‌پاک ‌کن را روشن می‌ نمایید، چراغ روشن می ‌شود. در این صورت می ‌توانید برف پاک کن را خاموش نمایید و به مسیرتان ادامه بدهید. ممکن است در نگاه اول، مشکلی جدی به نظر نیاید اما چراغ هشدار دهنده دارد کارش را درست انجام می‌ دهد. برق خروجی اکثر دینام ها بین 13 تا 14.5 است و طوری ساخته شده‌ اند که مقدار برق خروجی را همیشه در همین سطح نگه دارند. زمانی که چراغ های جلو، برف‌پاک‌کن، گرم‌کن صندلی ، رادیو ضبط و گرمکن شیشه عقب و دیگر تجهیزاتی که برق بیشتری مصرف می نمایند روشن باشند، دینام مجبور است بیشتر کار کند تا ولتاژ مورد لازم این دستگاه ها را در اختیارشان بگذارد. اگر دینام با بیشترین توانش کار نکند یا ولتاژی بیش از حد از آن خواسته شود، ممکن است میزان ولتاژ از محدوده تعیین شده بالاتر یا پایین ‌تر بیاید و باعث روشن شدن چراغ شود.



از آن جایی که دینام نیازهای برقی اتومبیل را فراهم می نماید، زمانی که کارایی آن کم شود ، دستگاه های برقی اتومبیل هم خوب کار نمی ‌کنند. در این صورت امکان دارد چراغ های جلو و چراغ های روی داشبورد، کم نور و یا به شدت پرنور بشوند. سایر تجهیزات ، مثل گرمکن صندلی ها و شیشه های برقی هم امکان دارد خوب کار نکنند. برداشت درست راننده از این علامت ها به چند مورد بستگی دارد. اولین عامل این است که آیا دینام هنوز برق تولید می‌ کند و برق تولیدی در محدوده تعیین شده قرار دارد یا خیر؟ عامل دیگر این است که اتومبیل چگونه برنامه ‌ریزی شده. اکثر اتومبیل سازان به ترتیب اولویت، مواردی در برنامه هایشان تعریف کرده ‌اند که در زمان بروز نقص و ایراد در دینام، هشدارهایی بدهند. این عوامل بیشتر طبق ایمنی اتومبیل می باشند. به عنوان مثال، پیش از این که چراغ های جلو کم نور یا خاموش شوند، گرم‌ کن صندلی و رادیو ضبط خاموش می‌ شود. علت این عمل این است که راننده باید بتواند در صورت رخ دادن هر گونه مشکل، اتومبیل خود را کنترل کند و آن را نگه دارد و در چنین مواقعی گرم ‌کن صندلی یا رادیو ضبط اهمیت آنچنانی ندارد.

همه این حواس به کار گرفته می‌شوند تا توجه راننده جلب بشود. این هشدارها همانند چراغ هشدار دهنده واضح و آشکار نیستند اما قادرند به راننده هشدار بدهند که برای دینام مشکلی پیش آمده است که در زیر به چند مورد از مواردی که می تواند نشان از خرابی دینام اتومبیل باشد اشاره می کنیم:

1-اکثر مکانیک ها می ‌گویند زمانی که مشتری هایشان با اشکالات مربوط به دینام روبه رو می‌ شوند، کاپوت را بالا می ‌زنند تا ببینند آیا تسمه ‌ای از جایش در رفته است، دسته موتور پاره شده یا بخشی از موتور از کار افتاده است. خوردگی و پوسیدگی تسمه ها می ‌تواند علامتی از به وجود آمدن مشکل در آینده باشد. از طرفی، سفتی و شلی تسمه دینام باید مناسب باشد تا دینام درست کار بکند. سفت بودن بیش از اندازه هم مثل شل بودن می ‌تواند نا مناسب باشد. چک کردن سفتی تسمه دینام می‌تواند نشان بدهد ایرادی وجود دارد یا نه.

2-درصد بالایی از راننده ها می ‌گویند پیش از این که مشخص شود دینام مشکلی پیدا کرده است، صدای غرغر یا جیغ به گوش ‌شان رسیده است. دینام به واسطه ی تسمه‌ ای به حرکت در می ‌آید که به فولی سر میل‌ لنگ وصل می باشد. فولی دینام معمولاً دو یا سه برابر سریع‌تر از میل‌ لنگ می‌چرخد تا زمانی که سرعت ماشین کم است یا درجا کار می‌ کند، نیرویی که دینام احتیاج دارد را در اختیارش بگذارد. خود فولی دینام هم روی یک شفت قرار دارد که یاتاقان ها یا بوش هایی آن را نگه می ‌دارند. چنان چه فولی دینام با تسمه تراز نباشد، یا بوش ها و یاتاقان ها فرسوده شده باشند، شنیدن جیغ و غرغر موجب می‌ شود بفهمید ایرادی وجود دارد.

3-بوی سیم یا لاستیک سوخته، در بیشتر اوقات مربوط به وجود مشکل در دینام می گردد. چنان چه فولی دینام تراز نباشد و یا نتواند آزادانه بچرخد، تسمه اصطکاک بالاتری پیدا می ‌کند و موجب می‌ شود بوی لاستیک سوخته به مشام برسد. در چنان چه دینام بیش از اندازه داغ شده باشد بوی سیم سوخته به مشام می رسد. بهتر است آگاه باشید، دینام داغ ولتاژ برق بیشتری به طرف روتور و استاتور ارسال می کند.

در صورتی که دینام نقصی نداشته باشد، روشن نشدن اتومبیل نشانه ای است از این که مشکلی در سیستم استارت اتومبیل شما وجود دارد. هنگامی که سوئیچ را می‌ چرخانید، صدای تلق تلق به گوش‌ می ‌رسد اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد. پس از مدتی، حتی همان صدا هم قطع شده و می توان گفت معمولاً عامل پدید آورنده ی این ایراد، خوابیدن باتری می باشد و نخستین سوالی که به ذهن راننده می ‌رسد این است: " چرا باتری خوابیده است؟ " زمانی که دینام خوب عمل نکند، باتری مجبور است به جای این که به عنوان یک انباره عمل کند، جریان برق بیشتری از دینام بیرون بکشد تا ضعف دینام را جبران نماید. در این حالت حتی بهترین باتری هم در نتیجه از کار خواهد افتاد و راننده بد شانس را میان راه خواهد گذاشت. باتری ماشین ها برای آن ساخته نشده‌اند که مدت زمان زیادی از برق‌ شان استفاده شود. باتری برای این ساخته شده است تا برق مورد نیاز به منظور استارت زدن اولیه را در اختیار اتومبیل قرار دهد و بقیه کار را به سایر بخش های اتومبیل بسپارد. تشخیص یک باتری خوابیده بسیار راحت تر از تشخیص دینام از کار افتاده می باشد. ماشین را با هل دادن روشن کنید، بعد ازآن وایرهای باتری را بردارید. کمی منتظر بمانید. چنان چه دینام نتواند سیستم را شارژ کند، ماشین خیلی زود خاموش می شود و مشخص خواهد شد مشکل از کجای سیستم می باشد. چنان چه ماشین روشن بماند و درجا کار کند، پس به احتمال قوی ایراد از باتری می باشد. البته باید به خاطر داشته باشید باتری خوابیده باید برای مدت زمان طولانی زیر شارژ قرار بگیرد و دینام هر چقدر هم شدید کار کند قادر به شارژ آن نمی باشد. باتری را می‌ توان با استفاده از اهم متر امتحان نمود. اکثر تعمیرگاه ها مجهز به وسایلی برای امتحان کردن وضعیت و ظرفیت شارژ باتری ها هستند.

چنان چه اتصالات شل یا قطع شده باشند، باید تمام موارد مربوط به دینام را بررسی نمایید. امکان دارد تسمه ها مشکلی نداشته باشند و هیچ مورد آشکار دیگری هم دیده نشود اما باتری خوابیده باشد. در این حالت، دینام الکتریسیته تولید می نماید اما برق تولید شده جایی نمی ‌رود. جریان برقی که دینام ایجاد می کند به واسطه ی سیم هایی بلند و کوتاه منتقل می ‌شود. هر اشکالی در رابطه با سیم ها یا اتصالات پیچ بیاید، می‌تواند جریان برق را کم یا به کلی قطع کند. در صورت وجود ایراد در سیم ها و اتصالات، گاهی اوقات چراغ ها پرنورتر می‌ گردند چون دینام برق بیشتری تولید می‌ نماید تا بر مشکل غلبه کند. در این حالت، بوی سیم داغ شده هم به مشام می رسد. اگر نقص در اتصالات ادامه داشته باشد، و مقاومت زیاد شود، حرارت ایجاد می ‌شود، درست همان گونه که المنت برقی یک بخاری با ایجاد مقاومت در برابر جریان برق، حرارت تولید می‌کند. مشکل دیگری که ممکن است به وجود بیاید، در مورد دیود یکسو کننده دینام است. دینام، طی سه مرحله، جریان برق متناوب (AC) تولید می نماید، اما تجهیزات برقی اتومبیل با برق مستقیم (DC) کار می‌ کنند. کار دیوید یکسو کننده این است که برق AC را به برق DC تبدیل کند. اگر این بخش حیاتی درست کار نکند، برقی که دینام تولید می ‌کند، نمی‌تواند مورد مصرف قرار بگیرد.

بعضی از عوامل خرابی دینام عبارتند از :



- نابود شدن و از بین رفتن زغال دینام ،که با عوض شدن آن دینام دوباره به کار می افتد.

- خراب شدن آفتامات دینام که تنظیم کننده برق دینام می باشد و در صورت خرابی ،دینام کار نمی کند.

- سوختن سیم پیچ داخلی دینام که در این حالت احتیاج است که کل دینام تعویض شود.

با توجه به اهمیت دینام در فراهم کردن برق اتومبیل بازدید دوره ای تسمه آن و جلوگیری از نوسان برق ناشی از خراب بودن فیوزها و یا سیم کشی ماشین ،پیشنهاد می شود. لازم به ذکر است که بر مبنای آمپر مورد نیاز ماشین شما و قطعات برقی آن خروجی آمپر دینام ها متفاوت می باشد که حتما باید طبق استاندارد کارخانه ماشین خود ،دینام جایگزین را فراهم کنید.


به منظور پیشگیری از خرابی دینام چند راه حل توصیه می شود:




1- از باتری هایی که دارای ظرفیت بیشتر (آمپرساعت حداقل 65 آمپر) می باشد استفاده شود. 

2- چنان چه مدت زمان توقف طولانی باشد، با فشار دادن پدال گاز، دور موتور را تا حدود 2000 دور در دقیقه به صورت متناوب بالا ببرید. 

3- دور فن کولر را تا حد امکان در کمترین درجه آن قرار بدهید. 

4- وضعیت شل یا سفت بودن تسمه دینام باید به طور مرتب بازدید شود. 

5-از روشن کردن چراغ‌ ها در زمان‌ هایی که نیازی نیست خوداری کنید.


فروش آنلاین انواع فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر کابین و فیلتر بنزین، انواع روغن موتور، هیدرولیک گیربکس و ... با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در سایت کارکالا

به صورت عمده و تکی و ارسال به سراسر کشور

انواع فیلتر هوا ، فیلتر روغن ، فیلتر کابین و فیلتر بنزین تمامی خودرو ها

انواع ضد یخ، تیغه برف پاک کن، لنت ترمز و ...

انواع مکمل بنزین، اسپری و شوینده خودرو با کیفیت بالا

به صورت عمده و تکی و ارسال به سراسر کشور

مشتریان عزیزی که قصد خرید تکی دارند لطفا روی این لینک کلیک کنید:  www.carkala.com

دوستانی که قصد خرید عمده دارند لطفا جهت استعلام قیمت و مشاوره با شماره های زیر تماس بگیرند.

09124603033

02632203209

آدرس ما جهت خرید حضوری: کرج-بلوار هفتم تیر- خیابان کیانپور-ابتدای خیابان خراسانی - روبروی مرکز بهداشت - پلاک 127

 

#فیلترروغن#فیلترهوا#فیلترکابین#فیلتربنزین#صافی_بنزین#واسکازین#لنت_ترمز

#گیربکس#روغن_موتور#لاستیک#قیمت_فیلترروغن#باد_نیتروژن#فیلترهوافابریک

#قیمت_فیلترکابین#تست_تصادف#مرسدس_بنز#تهویه#سرویس_خودرو

#تعویض_فیلترروغن#اسپری_داشبورد#ارسال_رایگان#فروش_اینترنتی#تست_امنیت

حذف رینگ آلومینیومی از ماشین های ایران خودرو ؛ این بار ال نود

حذف رینگ آلومینیومی از ماشین های ایران خودرو ؛ این بار ال نود



طبق جدید ترین اطلاعات دریافتی از گروه خودروسازی ایران خودرو، محصولات خانواده تندر نود قرار است با حذف بعضی آپشن ‌ها روانه بازار گردد.

فروش آنلاین انواع فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر کابین و فیلتر بنزین، انواع روغن موتور، هیدرولیک گیربکس و ... با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در سایت کارکالا

طبق اطلاعات جدید، رینگ آلومینومی از ماشین های ال نود دنده ای، تندر پلاس دنده ای و تندر پلاس اتومات حذف شده و رینگ فولادی جایگزین آن شده است. در قسمت سیستم صوتی هم محصول ال نود بدون بلند گو درب های عقب و تندر پلاس دنده ای و اتوماتیک بدون پخش CD به متقاضیان واگذار می گردد.

تجهیزات ال نود دنده ای کمپانی گروه خودروسازی ایران خودرو:




منبع خبر: ایران خودرو


فروش آنلاین انواع فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر کابین و فیلتر بنزین، انواع روغن موتور، هیدرولیک گیربکس و ... با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در سایت کارکالا

به صورت عمده و تکی و ارسال به سراسر کشور

انواع فیلتر هوا ، فیلتر روغن ، فیلتر کابین و فیلتر بنزین تمامی خودرو ها

انواع ضد یخ، تیغه برف پاک کن، لنت ترمز و ...

انواع مکمل بنزین، اسپری و شوینده خودرو با کیفیت بالا

به صورت عمده و تکی و ارسال به سراسر کشور

مشتریان عزیزی که قصد خرید تکی دارند لطفا روی این لینک کلیک کنید:  www.carkala.com

دوستانی که قصد خرید عمده دارند لطفا جهت استعلام قیمت و مشاوره با شماره های زیر تماس بگیرند.

09124603033

02632203209

آدرس ما جهت خرید حضوری: کرج-بلوار هفتم تیر- خیابان کیانپور-ابتدای خیابان خراسانی - روبروی مرکز بهداشت - پلاک 127

 

#فیلترروغن#فیلترهوا#فیلترکابین#فیلتربنزین#صافی_بنزین#واسکازین#لنت_ترمز

#گیربکس#روغن_موتور#لاستیک#قیمت_فیلترروغن#باد_نیتروژن#فیلترهوافابریک

#قیمت_فیلترکابین#تست_تصادف#مرسدس_بنز#تهویه#سرویس_خودرو

#تعویض_فیلترروغن#اسپری_داشبورد#ارسال_رایگان#فروش_اینترنتی#تست_امنیت

اولین عکس های رسمی ازخودروی رنو ساندرو 2020 منتشر شد

اولین عکس های رسمی ازخودروی رنو ساندرو 2020 منتشر شد



رنو ساندرو یک اتومبیل مقرون به‌ صرفه محسوب میشود که فروش زیادی در بازار خودرو را به خود اختصاص داده است. جدیدا عکس های رسمی رنو ساندرو 2020 به اینترنت راه پیدا کرده است.

فروش آنلاین انواع فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر کابین و فیلتر بنزین، انواع روغن موتور، هیدرولیک گیربکس و ... با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در سایت کارکالا

رنو قصد دارد مدل جدید اتومبیل رنو ساندرو را در آینده نزدیک معرفی نماید. در حالی که این اتومبیل با تغییرات زیادی همراه می باشد، نسل جدید رنو ساندرو نمی باشد. به تازگی نخستین تصاویر رسمی خودروی رنو ساندرو 2020 در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. این عکس ها که از طرف قسمت بزریلی رنو منتشر شده، طراحی قسمت جلویی و پشتی این اتومبیل هاچ ‌بک را به نمایش می ‌گذارند. در قسمت جلویی شاهد آپدیت چراغ‌ ها می باشیم. این اتومبیل مثل بیشتر محصولات جدید سازنده فرانسوی خود، دارای چراغ ‌های C شکل می باشد.



طراحی جلو پنجره این اتومبیل تغییر داشته به طوری که آن را بیشتر از محصولات داچیا، شبیه به ماشین های رنو نموده است. سپر جلوی خودروی رنو ساندرو 2020 در مقایسه با نسل کنونی آن، طراحی اسپرت ‌تری دارد. جلو پنجره این اتومبیل در مقایسه با مدل کنونی، کشیده ‌تر طراحی شده است. لازم به ذکر می باشد؛ نسل کنونی خودروی رنو ساندرو در سال 2016 معرفی شده است. در حالی که طراحی قسمت جلویی این اتومبیل تغییراتی را تجربه نموده، تغییرات اصلی مربوط به قسمت پشتی این هاچ‌ بک فرانسوی می باشد.

فروش آنلاین انواع فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر کابین و فیلتر بنزین، انواع روغن موتور، هیدرولیک گیربکس و ... با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در سایت کارکالا

در قسمت عقبی این ماشین شاهد استفاده از چراغ‌ های جدید می باشیم. این چراغ ‌های LED دارای طراحی شبیه با دیگر محصولات جدید کمپانی رنو می باشند. طراحی سپر عقب هم با تغییراتی همراه بوده؛ با این حال همچنان شاهد حضور قسمتهای نسل پیشین در این ماشین هستیم. به عنوان نمونه طراحی شیشه عقب با نسل کنونی یکسان می باشد. تصاویر منتشر شده دارای اسم های cvt-front و cvt-back می باشند. با توجه به این شیوه ی نامگذاری، احتمال استفاده از گیربکس CVT در رنو ساندرو 2020 وجود دارد. شاید رنو از گیربکس XTronic نیسان در این اتومبیل استفاده کند.

در تصویری که از قسمت پشتی این اتومبیل منتشر شده، شاهد عبارت 1.6 می باشیم. با توجه به این موضوع، باید منتظر استفاده از موتور SCe 116 تنفس طبیعی در خودروی رنو ساندرو 2020 باشیم. قدرت این موتور در زمان استفاده از بنزین برابر با 113 اسب بخار و در زمان استفاده از اتانول برابر با 116 اسب بخار می باشد. به دلیل حضور گیربکس CVT در این اتومبیل، مصرف سوخت آن در مقایسه با مدل کنونی کاهش می یابد. انتظار می ‌رود نمونه پایه این اتومبیل دارای موتور 1.0 لیتری SCe باشد.

هم اکنون تصویری از کابین این اتومبیل به اینترنت راه پیدا نکرده است؛ با این حال انتظار می ‌رود با بهبود هایی در این قسمت مواجه شویم. این بهبودها در صندلی‌ها، داشبورد و پنل‌ درب‌ها اعمال خواهد شد. انتظار می‌رود شاهد این تغییرات در تمام نمونه‌های ساندرو شامل استپ‌وی و RS 2.0 باشیم. اتومبیل رنو ساندرو 2020 در کشور برزیل تولید شده و در این کشور و البته سایر کشورهای آمریکای لاتین به فروش می ‌رسد.

در خصوص این موضوع که آیا داچیا ساندرو تغییرات خودروی رنو ساندرو 2020 را تجربه می ‌کند، اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ ها قرار نگرفته است. بعضی شایعات به توسعه نسل جدید این اتومبیل بر اساس پلتفرم CMF-B رنو اشاره می نمایند. انتظار می‌ رود در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری از داچیا ساندرو در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد.

منبع خبر:جی اس ام

فروش آنلاین انواع فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر کابین و فیلتر بنزین، انواع روغن موتور، هیدرولیک گیربکس و ... با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در سایت کارکالا

به صورت عمده و تکی و ارسال به سراسر کشور

انواع فیلتر هوا ، فیلتر روغن ، فیلتر کابین و فیلتر بنزین تمامی خودرو ها

انواع ضد یخ، تیغه برف پاک کن، لنت ترمز و ...

انواع مکمل بنزین، اسپری و شوینده خودرو با کیفیت بالا

به صورت عمده و تکی و ارسال به سراسر کشور

مشتریان عزیزی که قصد خرید تکی دارند لطفا روی این لینک کلیک کنید:  www.carkala.com

دوستانی که قصد خرید عمده دارند لطفا جهت استعلام قیمت و مشاوره با شماره های زیر تماس بگیرند.

09124603033

02632203209

آدرس ما جهت خرید حضوری: کرج-بلوار هفتم تیر- خیابان کیانپور-ابتدای خیابان خراسانی - روبروی مرکز بهداشت - پلاک 123

 

#فیلترروغن#فیلترهوا#فیلترکابین#فیلتربنزین#صافی_بنزین#واسکازین#لنت_ترمز

#گیربکس#روغن_موتور#لاستیک#قیمت_فیلترروغن#باد_نیتروژن#فیلترهوافابریک

#قیمت_فیلترکابین#تست_تصادف#مرسدس_بنز#تهویه#سرویس_خودرو

#تعویض_فیلترروغن#اسپری_داشبورد#ارسال_رایگان#فروش_اینترنتی#تست_امنیت