فروشگاه اینترنتی لوازم و قطعات مصرفی خودرو کارکالا

فروش اینترنتی انواع فیلتر های روغن، هوا، کابین و صافی بنزین تمامی خودروهای ایرانی و وارادتی مرکز پخش انواع روغن های ایرانی و خارجی فروش اینترنتی انواع لنت ترمزخودروهای ایرانی و وارداتی فروش انواع مکمل و شوینده های خودرو ارسال به سراسر کشور

فروشگاه اینترنتی لوازم و قطعات مصرفی خودرو کارکالا

فروش اینترنتی انواع فیلتر های روغن، هوا، کابین و صافی بنزین تمامی خودروهای ایرانی و وارادتی مرکز پخش انواع روغن های ایرانی و خارجی فروش اینترنتی انواع لنت ترمزخودروهای ایرانی و وارداتی فروش انواع مکمل و شوینده های خودرو ارسال به سراسر کشور

معرفی 9 سدان مطرح بازار ایران تا مرز 150 میلیون تومان + تصاویر

معرفی 9 سدان مطرح بازار ایران تا مرز 150 میلیون + تصاویر

این روزها در بازار خودروی ایران، توجه بسیاری از مشتریان به خریداری کردن سدان هایی با قیمتنزدیک به رقم 150 میلیون تومان و یا کمتر از آن جلب شده است. بیشتر این سدان‌ها را می‌توان جایگزینی اقتصادی و ارزان‌تر برای آن دسته از نسخه‌های خارجی معروفی به حساب آورد که در این ایام حداقل بالای 300 میلیون تومان و یا بالاتر از آن قیمت دارند . در این بین، به نظر 9 نمونه از مدل سدان شامل سدان های داخلی و یا مونتاژی از اقبال بیشتری نزد آحاد مشتریان وطنی برخوردار هستند. ما هم در اینجا ایرادات و امتیازات آنها را به صورت مختصر برای شما خوانندگان عزیز توضیح داده ایم .

چری آریزو 5 دنده‌ای لاکچری (1.5 لیتری طبیعی)
حدود قیمت در بازار: 154 میلیون تومان

 

 

نکات مثبت این خودرو: طراحی مدرن و مورد قبول جوانان ، کابین و صندوق عقب جا دار، فرمان نرم، پیشرانه با استهلاک کم ، مونتاژ و رنگ‌آمیزی مناسب بدنه، ایمنی مناسب اتومبیل، آپشن های متنوع رفاهی
نکات منفی این خودرو : شتاب ضعیف، ضرایب سبک گیربکس، سامانه ابتدایی و پر سروصدای فنربندی، نفوذ صدای پیشرانه به داخل کابین در دورهای بالا، سروصدای زیاد داشبورد در جاده‌هایی که ناهمواری دارند، وجود مقدار زیاد پلاستیک‌های کم کیفیت در داخل کابین، قیمت بالا، افت قیمت در نسخه‌های دست دوم

بسترن B30
حدود قیمت این خودرو در بازار: 125 الی 130 میلیون می باشد

 

 

نکات مثبت این خودرو: طراحی جذاب و اسپرت، سواری نرم، فرمان نرم برقی، تعویض نرم گیربکس خودکار، کابین و صندوق عقب بزرگ و جادار، امکانات متنوع رفاهی، کیفیت ساخت بالا ، ایمنی مناسب
نکات منفی این خودرو: شتاب پایین، ترمزهای نه‌ چندان قوی، طرح بسیار قدیمی داشبورد و وفور پلاستیک‌های کم کیفیت در جاهای مختلف کابین، نفوذ زیاد صدای پیشرانه به داخل کابین، قیمت گران، خدمات پس از فروش نه‌ چندان گسترده

دنا پلاس ساده موتور EF7
حدود قیمت این خودرو در بازار: 100 الی 105 میلیون تومان می باشد.

 

 

نکات مثبت این خودرو: طراحی جذاب و با ابهت، فرم جذاب داشبورد، جادار بودن فضای کابین و صندوق عقب خودرو، ترمزهای قوی، کلاچ نرم، مانور پذیری مناسب، کشش نسبتاً خوب، امکانات رفاهی گوناگون، خدمات پس از فروش گسترده
نکات منفی این خودرو: تعویض نسبتاً سفت دسته دنده گیربکس، اشکالات برقی، نفوذ صدای باد و پیشرانه به درون کابین در سرعت‌ های زیاد، کیفیت ناهمگون متریال مصرفی در کابین

جک J4
حدود قیمت در بازار: 98 الی 105 میلیون تومان می باشد

 


نکات مثبت این خودرو: فنربندی نرم، گیربکس CVT هماهنگ با پیشرانه، شتاب مناسب و چابکی اولیه اتومبیل در مقایسه با دیگر رقبای هم وطن، ترمزهای قوی، طرح نسبتاً جذاب داشبورد و فرمان
نکات منفی این خودرو: طراحی نه‌ چندان عامه‌ پسند بدنه اتومبیل، کمبود بعضی از امکانات رفاهی، فضای کم برای سرنشینان بلندقد در بخش عقب خودرو ، عرضه نامنظم اتومبیل

پژو 207 صندوقدار
حدود قیمت این خودرو در بازار: 115 الی 120 میلیون تومان می باشد

 

 


نکات مثبت این خودرو: طراحی عامه‌ پسند، فرمان نرم برقی، مونتاژ نسبتاً مناسب، هندلینگ خوب، وجود ترمزهای قوی، امکانات رفاهی متنوع، فرم جذاب داشبورد در قیاس با دیگر رقبای قیمتی، مصرف سوخت پایین ، خدمات پس از فروش گسترده، و همچنین بازار خوب دست دوم
نکات منفی این خودرو: تنش گیربکس اتومات در هوای گرم، شتاب اولیه نسبتاً کند، سروصدای داشبورد بعد از مدتی کارکرد، پلاستیک کم کیفیت دور غربیلک فرمان، قیمت بالا

رنو تندر 90 پلاس دنده اتوماتیک
حدود قیمت در بازار خودرو : 110 الی 115 میلیون تومان می باشد.

 

 

نکات مثبت این خودرو: کیفیت بالای ساخت، پیشرانه و گیربکس هماهنگ، فضای جادار کابین و صندوق عقب، بازار دست دوم مناسب، خدمات پس از فروش گسترده
نکات منفی: طراحی نه‌چندان زیبا، کمبود آپشن های رفاهی، تخلیه روغن گیربکس از گردگیر پلوس، سواری نه‌چندان راحت در بخش عقب

برلیانس H230 دنده دستی
حدود قیمت در بازار: 68 الی 75 میلیون تومان می باشد.

 

 

نکات مثبت: کلاچ بسیار نرم، فرمان نرم و خوش دست، اتاق و صندوق جادار، پیشرانه کم استهلاک، شتاب نسبتاً خوب، قیمت مناسب در قیاس با رقبا، بازار دست دوم نسبتاً خوب
نکات منفی: طراحی نه‌چندان عامه‌پسند، داشبورد پلاستیکی و کم کیفیت، پایداری نامناسب خودرو در سرعت‌ های زیاد، نفوذ صدای پیشرانه در دورهای بالا، امکانات کم رفاهی، کمبود و گرانی بعضی از لوازم یدکی، مونتاژ نه‌ چندان مناسب

برلیانس H330 پیشرانه 1.65 لیتری و دنده اتوماتیک
حدود قیمت این خودرو در بازار: 115 الی 120 میلیون تومان می باشد.

 


نکات مثبت این خودرو: طراحی جذاب و شیک، ترمزهای قوی، پیشرانه با استهلاک کم، صندوق عقب جادار، پایداری نسبتاً مناسب، فرمان خوش دست، بهبود خصوصیات پیشرانه 1.65 لیتری نسبت به نمونه 1.5 لیتری
نکات منفی این خودرو: فنربندی نسبتاً ضعیف، دید کم بخش عقب، عملکرد ضعف جعبه دنده اتومات در حالت دستی، فضای نسبتاً کم برای سرنشینان قد بلند در عقب خودرو، کمبود و گرانی بعضی از قطعات و لوازم یدکی، مونتاژ نه‌ چندان مناسب، سروصدای کابین پس از مدتی کارکرد

جیلی GC6 اکسلنت
حدود قیمت این خودرو در بازار: 95 الی 100 میلیون تومان می باشد.

 


نکات مثبت این خودرو: سواری نرم و راحت، گیربکس و پیشرانه نسبتاً هماهنگ، ترمزهای مناسب، طرح جذاب داشبورد و فرمان، کیفیت ساخت بالا
نکات منفی این خودرو: طرح قدیمی و پیش پا افتاده بخش عقب و قسمت های کناری اتومبیل، شتاب نسبتاً ضعیف، کمبود بعضی از تجهیزات رفاهی، نفوذ صدای پیشرانه به کابین در دورهای بالا، تعداد بسیار پایین نمایندگی در سطح کشور

 

فروش ویژه 

به صورت عمده و تکی و ارسال به سراسر کشور

انواع فیلتر هوا ، فیلتر روغن ، فیلتر کابین و فیلتر بنزین تمامی خودرو ها

انواع ضد یخ، تیغه برف پاک کن، لنت ترمز و ...

انواع مکمل بنزین، اسپری و شوینده خودرو با کیفیت بالا

به صورت عمده و تکی و ارسال به سراسر کشور

مشتریان عزیزی که قصد خرید تکی دارند لطفا روی این لینک کلیک کنید:  www.carkala.com

دوستانی که قصد خرید عمده دارند لطفا جهت استعلام قیمت و مشاوره با شماره های زیر تماس بگیرند.

09124603033

02632203209

آدرس ما جهت خرید حضوری: کرج-بلوار هفتم تیر- خیابان کیانپور-ابتدای خیابان خراسانی - روبروی مرکز بهداشت - پلاک 123

 

#فیلترروغن#فیلترهوا#فیلترکابین#فیلتربنزین#صافی_بنزین#واسکازین#لنت_ترمز

#گیربکس#روغن_موتور#لاستیک#قیمت_فیلترروغن#باد_نیتروژن#فیلترهوافابریک

#قیمت_فیلترکابین#تست_تصادف#مرسدس_بنز#تهویه#سرویس_خودرو

#تعویض_فیلترروغن#اسپری_داشبورد#ارسال_رایگان#فروش_اینترنتی#تست_امنیت

#مکمل_سوخت#خرید_انلاین#خرید_اینترنتی#فیلترهوااسپرت

#تیغه_برف_پاک_کن#پولیش#ارسال_به_سراسر_کشور

روغن سوزی خودرو، علایم، دلایل و رفع ایراد آن

اگر روغنی که باید صرف کاهش اصطکاک، خنک‌کاری و بهبود عملکرد قطعات موتور شود، به عللی وارد اتاق سوخت یا‌‌ همان محفظه بالای پیستون کنیم و همراه با مخلوط سوخت و هوا حین جرقه زدن شمع بسوزد، به اصطلاح می‌گویند اتومبیل به روغن‌سوزی افتاده است.


علل روغن‌سوزی خودرو:

  • شکستگی یک یا چند رینگ پیستون
  • خوردگی یا ساییدگی دیواره سیلندر یا پیستون
  • استهلاک یا خرابی واشر سرسیلندر
  • خرابی لاستیک گیت
  • خرابی کاسه نمد
  • خرابی یاتاقان‌ها
  • خرابی شاتون‌ها
  • اصطکاک بالای گیت سوپاپ و دلایلی مثل آن


راه‌های تشخیص روغن‌سوزی:

  • خارج شدن مداوم دود متمایل به آبی از لوله اگزوز
  • کم شدن سریع روغن
  • وجود نشانه های نشت روغن در یک یا چند ردیف دهانه شمع (در اصطلاح مکانیک‌ها: شمع‌ها خیس شده)
  • چربی سر شمع
  • چرب و روغنی شدن دستمال یا انگشت کشیده شده به داخل لوله اگزوز
  • بوی سوختن روغن در محفظه موتور و نشانه هایی ازین قیبل

نکته:مکانیک‌ها و تعمیرگاه‌های معتبر با وسایل دقیق‌تری چون کمپرس‌سنج و مثل آن به روغن‌سوزی اتومبیل پی می‌برند و با این وسایل می توانند تشخیص دهند که همه یا یکی از محفظه‌های پیستون و به‌طور واضح کدام محفظه دچار صدمه شده یا دلیل روغن‌سوزی چیست.

انواع دود خروجی از لوله اگزوز و علل آن
همان‌طور که گفته شد خروج دود از لوله اگزوز از مهم‌ترین علائم روغن‌سوزی موتور اتومبیل میباشد. دودهای خروجی از لوله اگزوز به رنگ‌های آبی، سفید و سیاه دیده می‌شوند که هر رنگ دلیل و علت خاص خودش را دارد و الزاما مربوط به روغن‌سوزی نیست؛ بنابراین در اینجا به این دلایل میپردازیم.

خروج دود آبی:
خروج دود آبی به این معنی میباشد که روغن در موتور در حال سوختن است
علل آن می‌تواند ناشی از خراش برداشتن یا شکستگی رینگ‌های پیستون، خوردگی یا آسیب دیدن سیلندرها و بالاخره خراش برداشتن هادی سوپاپ‌ها و یا کاسه نمدهای مربوط به هادی‌های سوپاپ‌ها باشد.

خروج دود سفید:
اگر از لوله اگزوزدود سفید خارج شود باید گفت وضعیت بسیار وخیم تر است چون نشان‌دهنده این است که مایع یا ماده خنک‌کننده و یا روغن هیدرولیک در حال احتراق میباشد
اگر دود مربوط به احتراق ماده خنک‌کننده باشد علت آن احتمالا وجود نشتی در واشر سرسیلندر و یا وجود ترک در سرسیلندر میباشد و اگر دود مربوط به سوختن روغن هیدرولیک باشد که به گیربکس مربوط بوده و علت آن این است که موتور از طریق یک لوله خرطومی وکیوم مشغول مکیدن روغن هیدرولیک موجود در گیربکس میباشد.

خروج دود سیاه:
وجود دود سیاه و خروج آن از لوله اگزوز در خودروهای دیزلی قدیمی پدیده‌ای طبیعی است که معمولا در ابتدای استارت زدن موتور از لوله اگزوز خارج میگردد ولی در هیچ شرایطی دود سیاه نباید از اگزوز خودروهای با موتور بنزین‌سوز خارج گردد و چنانچه این دود خارج گردد به این معنا است که مخلوط هوا و سوخت، بیش از اندازه غلیظ است که علت آن احتمالا ناشی از آن است که اگر اتومبیل قدیمی و مجهز به کاربراتور باشد موتور در حالت ساسات اتوماتیک گیر گرده و یا علل دیگر می‌تواند ناشی از وجود نشتی در انژکتورسوخت رسان، فشار بیش از حد سیستم سوخت‌رسانی، نقص عملکرد سنسور اکسیژن و بالاخره گرفتگی فیلتر یا صافی هواکش باشد.

برطرف کردن روغن‌سوزی و دودخروجی از اگزوز:

دود آبی:
چنین دودی معمولا بویی مانند نان برشته سوخته شده را دارد. در این صورت باید سطح روغن را در موتور کنترل کرده و در صورت پایین بودن مقدار آن، باید روغن اضافه کنیم تا به سطح عادی خود بازگردد. هرگز اجازه ندهید سطح روغن موتور از میزان معین کمتر شود چون در این‌صورت موتور لطمه و صدمه زیادی می‌بیند. برای تشخیص اینکه رینگ‌های پیستون و یا خود پیستون خراب هستند یا نه، باید آزمایش کمپرس پیستون را انجام دهیم که در صورت پایین بودن فشار و کمپرس، وجود چنین ایراداتی حتمی است.

دود سفید:
اگر دود، مربوط به سوختن ماده خنک‌کننده خودرو باشد اصطلاحا به آن دود شیرین میگوییم و اگر فقط بوی سوختگی باشد مربوط به سوختن مایع هیدرولیک گیربکس میباشد. در این وضعیت ابتدا باید سطح مایع خنک‌کننده را کنترل کنیم و بعد از آن اقدام به کنترل روغن هیدرولیک داخل گیربکس کنیم. چنانچه سطح مایع خنک‌کننده کمتر باشد و یا موتور بیش از اندازه گرم شود باید آزمایش فشار انجام شود تا معلوم شود که آیا سیستم خنک کننده قادر به حفظ و تحمل فشار بوده یا نه؟ چنانچه سیستم نتواند فشار را تحمل کند به این معناست که واشر سرسیلندر خراب شده و باید تعویض شود. اگر تنها سطح روغن گیربکس پایین آمده بود باید با ربختن روغن، سطح آن‌را به حالت طبیعی بازگردانید و اقدام به بازرسی و کنترل لوله مکنده از گیربکس به موتور بنماید و اگر دیدید که آن لوله دچار مشکل شده باید سوپاپ وکیوم مدولار که در گیربکس وجود دارد را تعویض کنید.

دود سیاه:
اگر اتومبیل شما قدیمی است و دارای کاربراتور میباشد باید ساسات اتوماتیک ان کنترل شود و اگر موتور آن خیلی قدیمی نیست و مجهز به سیستم سوخت‌پاش انژکتوری میابشد، فشار انژکتور که عمل سوخت‌رسانی انجام می‌دهد را کنترل کنید. آخرین مرحله مربوط به بازرسی فیلتر هواکش میباشد. ( در صورت اطمینان از صحت عملکرد سنسور اکسیژن)



فروش ویژه 

به صورت عمده و تکی و ارسال به سراسر کشور

انواع فیلتر هوا ، فیلتر روغن ، فیلتر کابین و فیلتر بنزین تمامی خودرو ها

انواع ضد یخ، تیغه برف پاک کن، لنت ترمز و ...

انواع مکمل بنزین، اسپری و شوینده خودرو با کیفیت بالا

به صورت عمده و تکی و ارسال به سراسر کشور

مشتریان عزیزی که قصد خرید تکی دارند لطفا روی این لینک کلیک کنید:  www.carkala.com

دوستانی که قصد خرید عمده دارند لطفا جهت استعلام قیمت و مشاوره با شماره های زیر تماس بگیرند.

09124603033

02632203209

آدرس ما جهت خرید حضوری: کرج-بلوار هفتم تیر- خیابان کیانپور-ابتدای خیابان خراسانی - روبروی مرکز بهداشت - پلاک 123

 

#فیلترروغن#فیلترهوا#فیلترکابین#فیلتربنزین#صافی_بنزین#واسکازین#لنت_ترمز

#گیربکس#روغن_موتور#لاستیک#قیمت_فیلترروغن#باد_نیتروژن#فیلترهوافابریک

#قیمت_فیلترکابین#تست_تصادف#مرسدس_بنز#تهویه#سرویس_خودرو

#تعویض_فیلترروغن#اسپری_داشبورد#ارسال_رایگان#فروش_اینترنتی#تست_امنیت

#مکمل_سوخت#خرید_انلاین#خرید_اینترنتی#فیلترهوااسپرت

#تیغه_برف_پاک_کن#پولیش#ارسال_به_سراسر_کشور

خرید X3 به‌صرفه‌تر است یا X4؟

خرید X3 به‌صرفه‌تر است یا X4؟

 
خرید X3 به‌صرفه‌تر است یا X4؟

هرچند این اتومبیل شباهت زیادی به همخوان خود یعنی بی ام و X6 دارد ولی طراحی آن برپایه برادر کوچک ‌ترش بی ام و X3 است.

 

 

بی ام و X4 به‌عنوان دومین شاسی‌ بلند سبک کوپه باواریایی‌ها، نخستین بار سال 2014 در نمایشگاه فرانکفورت چشم به جهان گشود. هرچند این اتومبیل شباهت بالایی به همخوان خود یعنی بی ام و X6 دارد ولی طراحی آن برپایه برادر کوچک‌ترش بی ام و X3 می باشد. تعداد زیادی از افراد در نگاه اول به بی ام و X4 آن را با بی ام و X6 اشتباه می‌گیرند که از علل اصلی این اشتباه فرم کوپه ‌مانند آن در انتها و البته طراحی جلوی آن یعنی طراحی چراغ‌ها، جلوی پنجره و سپر است. البته عمدتا اعضای یک خانواده وجوه مشترک زیادی با هم دیگر دارند که بی ام و X4 از این قاعده مستثنی نمی باشد ولی یکی از وجوه تمایز این ماشین خطوطی می باشد که روی کاپوت و گلگیرها نقش بسته است. فضای سر و پاها هم برای سرنشینان جلو مطلوب به ‌نظر می‌ رسد و چنانچه قدتان بالای 180سانتی متر نباشد، در عقب این ماشین هم احساس رضایت خواهید کرد. ضمن اینکه صندوق این اتومبیل با اینکه از بی ام و X3 کوچک‌ تر بوده اما فضای آن مناسب است. با ذکر تمام این موارد و با توجه به اختلاف قیمت اندک این دو اتومبیل، خرید بی ام و X4 بیشتر ازبی ام و X3 پیشنهاد می گردد، حتی اگر توان بیشتر پیشرانه بی ام و X4 صرف ۸۰‌کیلوگرم وزن بیشتر آن نسبت به بی ام و X3 شده باشد.

 

 

منبع: دنیای خودرو

 

فروش ویژه 

به صورت عمده و تکی و ارسال به سراسر کشور

انواع فیلتر هوا ، فیلتر روغن ، فیلتر کابین و فیلتر بنزین تمامی خودرو ها

انواع ضد یخ، تیغه برف پاک کن، لنت ترمز و ...

انواع مکمل بنزین، اسپری و شوینده خودرو با کیفیت بالا

به صورت عمده و تکی و ارسال به سراسر کشور

مشتریان عزیزی که قصد خرید تکی دارند لطفا روی این لینک کلیک کنید:  www.carkala.com

دوستانی که قصد خرید عمده دارند لطفا جهت استعلام قیمت و مشاوره با شماره های زیر تماس بگیرند.

09124603033

02632203209

آدرس ما جهت خرید حضوری: کرج-بلوار هفتم تیر- خیابان کیانپور-ابتدای خیابان خراسانی - روبروی مرکز بهداشت - پلاک 123

 

#فیلترروغن#فیلترهوا#فیلترکابین#فیلتربنزین#صافی_بنزین#واسکازین#لنت_ترمز

#گیربکس#روغن_موتور#لاستیک#قیمت_فیلترروغن#باد_نیتروژن#فیلترهوافابریک

#قیمت_فیلترکابین#تست_تصادف#مرسدس_بنز#تهویه#سرویس_خودرو

#تعویض_فیلترروغن#اسپری_داشبورد#ارسال_رایگان#فروش_اینترنتی#تست_امنیت

#مکمل_سوخت#خرید_انلاین#خرید_اینترنتی#فیلترهوااسپرت

#تیغه_برف_پاک_کن#پولیش#ارسال_به_سراسر_کشور

چه خودروهایی ارزان شدند؟


چه خودروهایی ارزان شدند؟

 

 

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو مدعی شد: قیمت خودرو‌های خارجی اندکی کاهش یافته و زمان بیشتری نیاز است تا قیمت‌ها ریزش بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه برخی از خودرو‌ها مانند پژو 405 و سمندال ایکس کاهش قیمت داشته اند، گفت: ریزش بیشتر قیمت مستلزم عرضه بیشتر از سوی خودروسازان است.

سعید موتمنی گفت: بازار خودرو طی یک هفته گذشته برخلاف تعیین تکلیف قیمت‌ها، روز‌های آرامی را سپری می‌کند و با تغییرات قیمتی آنچنانی مواجه نیستیم.

فروش ویژه فیلتر هوا و فیلتر روغن کلیه خودروها به صورت عمده و تکی در سایت کارکالا

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه در هفته جاری قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته تغییرات زیادی نداشته است، افزود: برخی از خودرو‌ها مانند پژو 405 و سمند ال ایکس حدود یک میلیون تومان کاهش قیمت داشتند و کاهش قیمت‌ها آنچنان چشمگیر نبوده است.

وی گفت: ریزش بیشتر قیمت مستلزم عرضه بیشتر از سوی خودروسازان است که در حال حاضر چنین اتفاقی نیفتاده است و از طرفی فروش فوری هم فقط مختص خودروی پژو پارس و هایما بوده است و نتوانسته تغییر زیادی در بازار ایجاد کند.

موتمنی با اشاره به اینکه خودرو‌های مونتاژی با افت قیمت بیشتری روبه رو شده اند تاکید کرد: هایما حدود 7 میلیون تومان، چانگان حدود 8 میلیون تومان و اکسنت حدود 10 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

باکیفیت ترین روغن موتور ایرانی و خارجی را از سایت کارکالاخریداری نمایید

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو دلیل کاهش قیمت خودرو‌های مونتاژی گفت: به دلیل اینکه قیمت این خودرو‌ها توسط خودروسازان زیر 5 درصد بازار اعلام شده موجب شده افرادی که خودرو‌های خود را به بازار عرضه کنند که موجب کاهش قیمت شده است.

وی درباره قیمت خودرو‌های خارجی افزود: قیمت خودرو‌های خارجی اندکی کاهش یافته و زمان بیشتری نیاز است تا قیمت‌ها ریزش بیشتری داشته باشد.

موتمنی افزود: پراید 111 با قیمت 38 میلیون تومان، پراید 131 با قیمت 35 میلیون 200 هزار تومان، تیبا صندوق دار 41 میلیون تومان، پژو 405 با قیمت 55 میلیون و 500 هزار تومان، پژو پارس با قیمت 71 میلیون تومان به فروش می‌رسد. رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو ادامه داد: خودروی دنا با قیمت 80 میلیون تومان، دنا پلاس با قیمت 98 میلیون تومان، 206 تیپ دو با قیمت 60 میلیون و 500 هزار تومان، 206 تیپ 5 با قیمت 71 میلیون تومان، 207 دنده‌ای با قیمت 90 میلیون تومان و چانگان با قیمت 129 میلیون 500 هزار تومان عرضه می‌شود.

 

فروش ویژه 

به صورت عمده و تکی و ارسال به سراسر کشور

انواع فیلتر هوا ، فیلتر روغن ، فیلتر کابین و فیلتر بنزین تمامی خودرو ها

انواع ضد یخ، تیغه برف پاک کن، لنت ترمز و ...

انواع مکمل بنزین، اسپری و شوینده خودرو با کیفیت بالا

به صورت عمده و تکی و ارسال به سراسر کشور

مشتریان عزیزی که قصد خرید تکی دارند لطفا روی این لینک کلیک کنید:  www.carkala.com

دوستانی که قصد خرید عمده دارند لطفا جهت استعلام قیمت و مشاوره با شماره های زیر تماس بگیرند.

09124603033

02632203209

آدرس ما جهت خرید حضوری: کرج-بلوار هفتم تیر- خیابان کیانپور-ابتدای خیابان خراسانی - روبروی مرکز بهداشت - پلاک 123

 

#فیلترروغن#فیلترهوا#فیلترکابین#فیلتربنزین#صافی_بنزین#واسکازین#لنت_ترمز

#گیربکس#روغن_موتور#لاستیک#قیمت_فیلترروغن#باد_نیتروژن#فیلترهوافابریک

#قیمت_فیلترکابین#تست_تصادف#مرسدس_بنز#تهویه#سرویس_خودرو

#تعویض_فیلترروغن#اسپری_داشبورد#ارسال_رایگان#فروش_اینترنتی#تست_امنیت

#مکمل_سوخت#خرید_انلاین#خرید_اینترنتی#فیلترهوااسپرت

#تیغه_برف_پاک_کن#پولیش#ارسال_به_سراسر_کشور

انواع صداهای لنت ترمز و راه حل حذف آن

ترمز یکی از اجزای مصرفی در خودرو با درجه ایمنی Grade A یا فوق ایمنی میباشد که این درجه ایمنی نشان از اهمیت زیاد این قطعه که در ظاهر ساده به نظر میرسد دارد. در ترمز­گیری­های شدید و در مواقع ضروری که صحبت ا ایمنی جان سرنشینان اتومبیل و خسارات مالی سنگین مطرح میگردد، اهمیت لنت ترمز بیشتر نمایان می­شود. اما یکی از مواردی که رانندگان گاهی اوقات با آن برخورد دارند، صدای ناشی از لنت براثر ترمز کردن میباشد. این صدا گاه در مواقع خاصِ حرکتی و گاه به دلیل استفاده از نوعی ماده به­ خصوص در لنت و یا اجزای سیستم ترمزی، تولید و باعث مراجعه مکرر دارندگان اتومبیل به نمایندگی شرکت­های خودروساز یا سایر تعمیرگاه­ ها می­شود چون سبب ایجاد احساس عدم اعتماد راننده به سیستم ترمز میشود و این تصور را به­ وجود می­آورد که عملکرد آن ایراد دارد. این مسئله مخصوص یک یا چند کشور نیست بلکه موضوع روز بسیاری از شرکت­های مهم اتومبیل ساز و قطعه­ساز در جهان است و باعث تحمیل هزینه­ های زیای به آنها شده است.

انواع صدای ترمز

صدای لنت با توجه به شدت و زیادی آن به­ طور کلی صدای ارتعاش آرام را ناله و صدای ارتعاش سریع را جیغ میگویند.

 

فاکتورهای طراحی لنت ترمز خودرو

در طراحی لنت موارد زیر باید در نظر گرفته شود: 

شیار وسط لنت به عنوان نشانگر حد مجاز استفاده از لنت ترمز همچنین محلی برای خارج شدن گاز و گرد و خاک ناشی از مصرف لنت است. 

1- در شرایط متفاوت جوی می­بایست عملکرد یکسانی داشته باشد. این عملکرد دلخواه باید در محدوده مختلف حرارتی در زمان رانندگی هم حفظ شود. 

2- پدال­گیری درست در همه مواقع. 

3- طول عمر بالا

4- قابلیت کارایی در شرایط متفاوت، بدون داشتن صدا. 

5- لنت باید به طرز مطلوبی توانایی توقف اتومبیل را دارا باشد. 

6- محدودیت­های ابعادی برای مونتاژ. 

7- استفاده نشدن از مواد آزبستی. 

8- خروجی غبار کمترتا چرخ تمیز تر بماند


میزان خروجی گرد و خاک لنت و تفاوت سطوح داخلی دو چرخ گاه استفاده از یک ماده نرمتر برای لنت به ­منظور مانع شدن از ایجاد سر وصدا پیشنهاد میگردد که این موضوع باعث کم شدن عمر لنت ترمز میشود.

مواد مورد استفاده در لنت ترمز

در این جا با بخش­های اصلی ساختمان لنت آشنا میشویم چون شاید در بعضی موارد تغییر ساختار مواد مصرفی در لنت، یکی از راه ­های از بین بردن صدا باشد. موادی که در ترکیب لنت ترمزمورد استفاده قرار می­گیرند، عبارتند از: مواد اصطکاک­ زا مانند گرافیت، پودر فلز مثل سرب، روی، برنج و آلومینیم، مقیدکننده­ ها، پُر­کننده ها و عوامل بهبود ­دهنده که در ادامه درباره ی آنها توضیح میدهیم


1- پودر فلز به منظور بالابردن مقاومت مواد در برابر حرارت و سایش به ترکیب افزوده میگردد. 

2- مقیدکننده­ ها چسب­ هایی که مواد اصطکاکی را در کنار هم نگه می­دارند. رزین Phenolic رایج ­­ترین نوع آن میباشد. 

3- Filler ها همانند تراشه ­های لاستیکی هستند که در مقادیر پایین برای کم شدن صدای لنت ترمز به ترکیب اضافه میگردند.

تاثیر نوع لنت ترمز بر ایجاد صدا

تنوع زیاد نوع لنت و ترکیبات آن، تاثیر زیادی بر صدای تولیدی لنت ترمز دارد. در ادامه به بعضی از پارامترهای مربوط به آن اشاره می شود: 

لنت­های نیمه فلزی: معمولاً باعث ایجاد سر وصدا میشوند که این مسئله به ­دلیل سختی بیشتر آنها نسبت به لنت­ های غیر­آزبستی میباشد. ترکیبات فلزی این نوع لنت­ه ا، هنگام ترمز­گیری و سایش فلز به فلز باعث ایجاد صدای جیغ میگردد. 

میزان Fillerها و Binderها در ماده اصطکاکی لنت تفاوت قابل توجهی در میزان صدای جیغ تولیدی از لنت­ های جلو یا عقب بوجود می آورد. در این حالت اضافه کردن اجزایی نظیر گرافیت،کربن و ترکیبات بهبود­ دهنده لاستیکی می­تواند باعث کمتر شدن صدای لنت گردد. اضافه کردن برنج می­تواند باعث رفع ارتعاشات و همچنین تمیز­کاری دیسک و یا کاسه چرخ شود. 

شکل هندسی لنت هم بر میزان صدای تولیدی تاثیر دارد. لنتی با گوشه­ های پخ­ خورده می­تواند روی دیسک ترمز، بدون ایجاد ارتعاش لغزش کند.همچنین لنت­های چاک­ دار باعث تغییر فرکانس لنت­های لرزان میگردند. 

برخی لنت­ها پوشش خاصی دارند که به سطح دیسک انتقال پیدا میکند. این پوشش­ها باعث بوجود آمدن یک نوع فیلم روی دیسک می­شوند که ارتعاش و صدا را پایین می آورد.
صدای جیغ ترمز عقب اغلب به­ دلیل جمع شدن گرد لنت و ... بین لنت­ها و کاسه چرخ ایجاد می­شود. برای حل کردن این مشکل، گرد و غبار ناشی از لنت ترمز را از روی کفشک ­ها و صفحه پشت­ بند لنت ترمز و قطعات مربوطه تمیز کنید.

 

اقدامات اولیه برای از بین بردن صدای ترمز اتومبیل

اولین دلیل صدای ترمز لرزش است. در ترمزهای دیسکی ارتعاشات می­تواند بین لنت و دیسک، لنت و کلیپر یا کلیپر و اتصالات نصب شده بر روی آن وجود داشته باشد. در ترمزهایی که از سیستم کاسه چرخ بهره میبرند، لرزشها می­تواند بین کفشک و کاسه چرخ یا کفشک و صفحه پشت­بند آن ایجاد گردد. همچنین لرزش در یک قسمت می­تواند باعث تحریک و بوجود آمدن لرزش در قسمتی دیگر گردد؛ مخصوصا که اجزا بصورت مداوم در حال سبکتر شدن میباشند و در نتیجه لرزش راحت تر انجام میپذیرد.
برای حذف صداهای اولیه، استفاده از صلبیت قطعات سیستم ترمزی در اولویت میباشد که در طراحی سیستم های ترمزی، دمپینگ یا حذف­ کننده لرزش و ارتعاش اولیه توسط عوامل زیر قابل انجام است: 

1- هنگام ترمزگوش کنیم و دقت کنیم که صدایی از لنت ترمز شنیده می­شود یا نه و در صورت ضرورت چک کنیم لنت­ها در جای خود محکمند؛ به طوری که با دست نمیتوان آنهارا جابه­ جا کرد. 

2- استفاده از عایق ها که Shim نیز نامیده میگردند. در­حقیقت عایق­ها یک جدا کننده اند که مثل بالشتک عمل می­کنند و برای مانع شدن از لرزش مورد استفاده قرار گرفته اند. اگر لنت ­ها در جای خود صحیح نصب شده باشند ولی هنوز صدا تولید ­کنند، یکی از ارزان ترین و بهترین راه ­ها برای حذف صدای مذکور این است که لنت­ها را از جای خود در­آوریم و پشت آنها Shim نصب کنیم زیرا Shimها لرزش بین لنت و کلیپر را کم میکنند

3- گیره­ها که با محکم کردن اتصالات و قطعات به همدیگر باعث میشوند صلبیت سیستم ترمزی افزایش یابد باید امتحان شوند و مطمئن شویم به­ درستی نصب شده ­اند و در جای خود محکم هستند. 

4- همه گیره­ها، پین­ها و فنرها که به­ واسطه حرارت بالای ترمز حالت فنری خود را از ­دست داده و شُل شده اند باید تعویض گردند. 

5- تمیز کردن و روغنکاری متعلقات کلیپر به از بین بردن این لرزشها کمک می­کند. ارتعاشات می­تواند به­ دلیل خراب شدن یا لق بودن اجزای مربوطه باشد. 

6- جایگزینی پین­ ها و بوش ­ها نیز می­تواند به عنوان یک راه ­حل برای این مشکل در نظر گرفته شود.


7- اگر کلیپراستهلاک یافته و بسیار کهنه شده است و لق لق می­زند، شاید عوض کردن آن تنها راه ممکن باشد. 

8- از دیگر دلایل صدای جیغ در ترمزهای عقب، برخورد ضعیف بین کفشک و کاسه چرخ میباشد که این اشکال با جایگزین کردن لنت­های ترمز عقب یا پرداخت مجدد سطح درونی کاسه چرخ قابل­ حل شدن میباشد. 

9- گرفتن لَقی قطعات سیستم ترمز عقب که باعث ایجاد لرزش بین صفحه پشت­بند و لنت ترمز عقب و در آخر عامل بوجود امدن صداست، یکی دیگر از راه­های از بین بردن صدای ترمز عقب محسوب میشود.

 

تاثیر دیفرانسیل جلو یا دیفرانسیل عقب بودن اتومبیل بر صدای ترمز

اتومبیل های دیفرانسیل جلو یا عقب به دلیل وجود تفاوت اساسی در سیستم های انتقال قدرتشان، بر کارایی سیستم­های ترمزی خود تاثیر می­گذارند. 

1- در طراحی، قطعات سیستم ترمزی در اتومبیلهای دیفرانسیل جلو کوچکتر و دارای جرم پایینتری هستند پس دمپینگ تاثیرگذارتری روی سطح نویز اولیه نخواهند داشت؛ در حالی­که اجزای سیستم ترمزی در اتومبیلهای دیفرانسیل عقب به علت داشتن قطعات سنگین­تر مثل تعلیق، Spindle و فریم های بزرگ، نویز اولیه را جذب می­کنند.
2- در اتومبیلهای دیفرانسیل جلو بخش بالایی از عمل ترمز­گیری توسط ترمزهای جلو و بخش پایینتری از آن توسط ترمزهای عقب انجام میگردد؛ در حالی که این موضوع در اتومبیلهای دیفرانسیل عقب حالت ضعیفتری دارد. به این دلیل دمای کارایی در اتومبیلهای دیفرانسیل جلو بسیار بالاتر است که نتیجه آن، افزایش درصد شیشه ایشدن و همچنین افزایش صدای جیغ لنت در لنت­های ترمز جلوست.

ملاحظات تولیدی و مونتاژی برای حذف صدای ترمز

صداهایی که در ترمز­گیری سبک ایجاد میگردند ، مناسب با دوران چرخ میباشد و ممکن است تا توقف کامل ماشین ادامه پیدا کند؛ مخصوصا زمانی که فشار کمی به پدال وارد میگردد. برای تشخیص این مشکل باید موارد زیر امتحان شود: 

Rotor Run Out 

انحراف بیش از حد دیسک باعث اصطکاک نا­منظم دیسک و لنت ترمز و حرکت لنت هنگام درگیری دیسک با لنت میگردد که در نهایت لرزش ایجاد شده باعث ایجاد صدا می شود. انحراف دیسک باعث سایش نا­منظم میگردد. 

Parallelism 

ضخامت دیسک باید حداقل در 4 نقطه بررسی شود. تغییرات در ضخامت دیسک می­تواند باعث حرکت لنت و ایجاد صداهای ناخواسته شود. در مواردی که ضخامت لنت کم می­شود، لنت به سمت داخل حرکت کرده و زمانی که ضخامت لنت بیشتر شود، لنت به سمت خارج رانده می­شود که این جابه­ جایی به سمت داخل یا بیرون باعث ایجاد نویز میگردد. لنگی دیسک باید بررسی و امتحان شود. ضخامت دیسک باید یکسان باشد. 

Material Transfer 

اگر یک اصطکاک ناهمگون و غیر یکسان در سطح دیسک اتفاق افتد، امکان دارد باعث ایجاد لغزش یا چسبندگی به­واسطه سایش کمتر یا بیشتر شود. این اصطکاک غیر یکسان در برخی مواقع باعث حرکت آسان و در مواردی باعث حرکت آرام لنت روی دیسک میگردد که خود، عامل ایجاد ضربان و نوسان است. بسیاری از خودروسازان با این موضوع مواجه بوده­اند، که دلیل آن استفاده از ماشین­های تراش دانسته شده است. 

Loose Parts 

همه اجزا باید از لحاظ شُل بودن ازموده گردند. 

Non Directional Finish 

خطوط جهت ­داری که هنگام فرایند ماشینکاری روی دیسک به­ وجود می­آیند باعث حرکت لنت میگردند. برای رفع این ایراد باید فرایند تولید به طوری باشد که روی دیسک، شیار ایجاد نکند.

ارتباط نوع صدای ترمز و نوع اشکال

ترمزها بازه­ های مختلفی از صدا را هنگام ترمز­­گیری یا رها کردن ترمز ایجاد می­کنند. کارایی مواد مصرفی در لنت­ها که به منظور اتلاف انرژی مورد استفاده قرار می­گیرند، با ایجاد صدا و دمای بالا همراه میباشد. در نهایت جیغ گاه ­و­بیگاه احتمالاعادی است که دلیل آن سرما، گرما، رطوبت، برف، گِل، نمک و ... است. به عبارتی جیغ گاه­و­بیگاه همیشه به مفهوم وجود اشکال و یا کم شدن اثر ترمز نمیباشد. فراموش نکنید که بعضی صداها طبیعی­ اند و رفع آنها به هیچ ترمیم و یا تعمیری نیاز ندارد، مثل: 

1- صدای جیغ: هنگامی که ترمزها سرد هستند و معمولاً در اول صبح شنیده می­شود. این صدا معمولی است و به هیچ سرویس و تعمیری نیاز ندارد. به این پدیده Morning Sickness هم می­گویند. گاهی اوقات صدای جیغ تولیدی نشانگر نیاز اتومبیل به لنت ترمز جدید میباشد. 

2- صدای جیغ بلند ممتد: وقتی اتومبیل در حال حرکت است و ترمز گرفته می­شود یا حتی وقتی که ترمز­گیری انجام نمیشود، شنیده میگردد. این صدا هنگامی که نشانه روی لنت ترمز با دیسک برخورد می­کند، ایجاد می­شود و نشان می­دهد که لنت تمام شده است و باید تعویض گردد. 

همچنین هر سیستم ترمزی می­تواند در دفعات زیاد ترمز­گیری در ترافیک بالا یا جاده های پر فراز ­و­ نشیب، صدا ایجاد کند. در این شرایط، دمای دیسک و لنت بسیار زیاد میشود. در این دما جیغ ترمز به دلیل تغییرات متالورژیکی میباشد که در سطح دیسک و یا لنت اتفاق می­افتد که دلیل آن نیز تولید یک سطح سخت با عمق پایین روی سطح لنت و یا دیسک میباشد. 

3- صدای ناله در طول ترمز و توقف کردن: این صدا معمولاً به­دلیل لعابی یا شیشه­ای ­شدن سطح دیسک به­واسطه ترمز­های سنگین و زیاد ایجاد می­شود و برای رفع آن باید لنت­ها عوض بشوند و سطح دیسک دوباره پرداخت شود. 

4- صدای نویز: فقط یک­ بار هنگام ترمز گرفتن از سیستم تعلیق جلو شنیده می­شود. این صدا بعلت جابه جا شدن و حرکت لنت­ها در جهت دوران دیسک میباشد و اگر پدال ترمز محکم فشرده شود، احتمال تولید صدا کمتر خواهد شد. برای از بین بردن این اشکال باید از نصب صحیح لنت­ ها، گیره­ ها و Shimها مطمئن شویم. 

5- نویز چند­گانه: یک بار بعد از روشن کردن موتور شنیده می­شود. این صدا مختص سیستم خودآزمای ترمز ABS است و به هیچ­گونه سرویس و تعمیری نیاز ندارد. سیستم ترمز ABS دارای یک بخش خودآزماست که در بعضی مدل­ها پس از روشن شدن اتومبیل و با اولین ترمز­گیری و در بعضی دیگر بعد از آن­که سرعت اتومبیل برای اولین بار به حد معینی رسید، عمل می­کند.

دسته بندی صدای ترمز بر اساس فرکانس تولیدی

Low Frequency Noise 

این صدا در فرکانس­های بین 100 تا 1000 هرتز قرار میگیرد. این قسمت از صدا توسط تحریک نیروی اصطکاک در سطح دیسک و لنت تولید میگردد. در این حالت انرژی داده شده به سیستم به صورت یک پاسخ لرزشی در اتصالات و قطعات مرتبط با سیستم ترمزی نمایان میشود.

تکنیک­های از بین بردن Low Frequency Noise

الف. بهینه کردن سختی، جرم و دمپینگ قطعات سیستم که با تغییر ماده، سختی اجزای تعلیق و افزودن TMDها قابل اجرا میباشد. این راه­حل نتیجه چندان مطلوبی در­بر ندارد چون تنها باعث جابه ­جایی فرکانس صدا آن ­هم به اندازه 100 هرتز میگردد. 

ب. راه دوم، کم شدن Forcing Function است که با بهره از مواد اصطکاکی نوین ممکن خواهد بود و نتیجه آن، کمتر شدن صدای ایجاد شده است. به این منظور چند ماده اصطکاکی که احتمال می­رفت در تولید صدا تاثیر داشته باشند، مورد آزمایش قرار گرفتند تا سرنخ­های پتانسیل ایجاد صدا شناسایی گردند. پیشتر، مشخص ترین خاصیتی که آن را با ایجاد صدا همزاد می­دانستند، قابلیت منتقل شدن گشتاور مواد اصطکاکی بود.

نکته مهمی که در طول بررسی های متنوع نمایان شد، این بود که یک ماده اصطکاکی که برای یک سیستم ترمزی بی­صدا یا کم­صدا به­کار می­رود، لزوماً برای سیستم ترمزی بی صدا یا کم­ صدای دیگر کارایی ندارد. 

Low Frequency Squeal 

پهنای باندی بالاتر از 1000 هرتز و کمتر از 5000 هرتز دارد.

راهکار های از بین بردن Low Frequency Squeal

راهکاری که برای از بین بردن صدا با فرکانس ذکر شده توصیه شده، جداسازی مودهای کلیپر و دیسک ترمز میباشد. توسط قیود موجود در سیستم ترمز، تغییر در دیسک ترمز راهکار راحتتری بنظر می­رسد؛ اگر چه هیچ علتی مبنی بر این­که کلیپر قسمتی از راهکار نیست، موجود نیست. 

با تغییر مشخصه­ های دینامیک سازه­ای دیسک ترمز مانند جرم، دمپینگ و سختی دیسک می­توان به راهکار بالا رسید اما راحتتر از آن، جایگزینی ماده مصرفی میباشد که استفاده از Damped Iron ب ه­جای چدن خاکستری راهکار خوبی به نظر می­رسید که هدف از آن، کمتر شدن دامنه نوسان دیسک میباشد. در واقع ابتدا فرض می­شد که با افزایش دمپینگ ناشی از جایگزینی ماده Damped Iron دامنه نوسان دیسک کمتر میشود و Low Frequency Squeal از بین می رود اما با بررسی های بیشتر مشخص گشت که دمپینگ هیچ تاثیری در از بین بردن صدای ذکر شده ندارد بلکه به ­طور تاثیرگذاری باعث جابه­ جایی فرکانس تشدید میگردد. به طور مثال در یک مدل خاص باعث جابه­ جایی فرکانس تشدید از 2600 به 400 هرتز شده است.

High Frequency Squeal

در فرکانس­های بالاتر از 5000 هرتز تولید می­شود. در طول سال­ها راهکارهای مختلفی برای کاهش آن ارائه شده است ولی هیچ­کدام از آنها راهکار مطلق نمیباشد.

 

تکنیک­های حذف High Frequency Squeal

الف. کم شدن سختی لنت یا بالا رفتن سختی دیسک به شرط عدم تغییر ضریب اصطکاک باعث کم شدن صدای ذکر شده می شود. در تصور عمومی بالا رفتن سختی دیسک باعث بالا رفتن امپدانس مکانیکی دیسک میگردد و آن را در مقابل پاسخ ­دهی به نیروهای ورودی، مقاومتر می­کند. اما نکته اساسی، جابه­جایی وضعیت [mode] پاسخ میباشد. 

ب. بر اساس آزمایش­های انجام شده با دستگاه دینامومتر معلوم شد که دیسک­ها با ابعاد موجود حداکثر صدا را ایجاد می­کنند ولی بالا رفتن یا پایین آمدن سطح اصطکاک دیسک سبب کم شدن صدا به مقدار چشمگیری میگردد که در شکل زیر نشان داده شده است. میزان تغییرات شدت صدا با توجه به اندازه سطح اصطکاک 

ج. از دیگر عوامل تاثیر گذار بر ایجاد صدا, هندسه لنت میباشد که عامل مهمی در تقسیم فشار بر دیسک محسوب میشود.


د. راه حل دیگر کمتر شدن صدا استفاده از عایق­ های صدا میباشد. عایق­های صدا از دو یا چند لایه فلزی ایجاد شده­اند که میان این لایه ­ها مواد ویسکوالاستیک به­ کار رفته. ماده ویسکوالاستیک ماده ­ای چسبناک و لاستیکی­ مانند میباشد که میان دو لایه فلزی قرار گرفته است. 

دو تئوری برای دلیل از بین بردن صدا توسط این عایق­ها وجود دارد: یکی تاثیر ماده ویسکوالاستیک بر مقاومت ظاهری میان کلیپر و صفحه فلزی پشت لنت میباشد و دلیل دیگر، بالا رفتن دمپینگی میباشد که ماده ویسکوالاستیک بر عناصری که روی آنها نصب شده ، وارد می­کند. ولی نکته مهم، وابستگی کارایی عایق به حرارت و فشار میباشد؛ به طوری که دینامیک این­گونه مواد به طور چشمگیری تحت تاثیر عوامل بالا قرار دارد. در راهکار دیگری که در برخی از کارخانه­ های لنت­ ساز داخلی نیز مورد بهره برداری قرار می­گیرد، پشت صفحه فلزی لنت یک ماده پلیمری با مقاومت دمایی بسیار بالا پاشیده می­شود که وظیفه آن، گرفتن لرزش ها و از بین بردن صداهای ناشی از آن میباشد.

نکات اجرایی در عوض کردن لنت ترمز

هنگام تعویض لنت ترمز، دیسک ترمز را با آب و صابون پاک کنید تا حالت مغناطیسی سطح دیسک از بین برود چرا که این عمل باعث جداسازی کل ذرات از سطح دیسک میگردند؛ در غیر این صورت ذرات مذکور بین دیسک و لنت­ها باقی می­ مانند و شاهد پدیده ارتعاش و ایجاد صدا خواهیم بود. 

نکته مهم این است که بعد از عوض کردن لنت ­ها نیاز به گذر زمان میباشد تا سطح دیسک دوباره به میزان مناسب صاف شده و برخورد کامل بین دیسک و لنت ایجاد میگردد چون در بسیاری موارد، هنگام استفاده از لنت ترمز جدید صدای جیغ آن را هنگام ترمز­گیری می­شنویم.

 

نکاتی برای بهبود ترمزگیری و افزایش طول عمر لنت ترمز:

1. گردش هوا به طور کامل حول مجموعه دیسک و کلیپر باعث خنک شدن لنت و در نتیجه طول عمر زیاد آن میگردد. در سال 1991 کارخانه شورلت امریکا شکایات زیادی دریافت کرد که همگی حاکی از کم بودن عمر لنت ترمز بود. راهکار پیشنهادی کارشناسان شرکت GM آن بود که باد­شکن­ های اتومبیل را از دو سمت قسمت جلویی آن برداشتند. این کار باعث وزش بهتر باد و خنک شدن لنت­ها و در نتیجه افزایش عمر لنت های آن شد. 

2. اکثر اوقات ناکارایی ترمز به­ دلیل عوض نشدن روغن ترمز میباشد. مثلا روغنی با دمای جوش 400 درجه سانتیگراد ، پس از یک سال استفاده، دمای جوش آن به 300 درجه سانتیگراد می­رسد که نتیجه آن، تبخیر در مانورها و ترمزگیری­ های شدید و عملکرد نامنظم سیستم ترمز میباشد. همچنین تبخیر روغن ترمز به ایجاد حالت قفلی خفیف توسط نیروی پسماند ناشی از فشار بخار روغن می­انجامد که مانند این است که راننده پدال را فشار دهد و نگه دارد. این موضوع باعث خرابی زود­­هنگام لنت میشود. 

3. اکثر اوقات کلیپر از ظاهرا هیچ ایرادی ندارد و کاملاً خنک است اما درون آن پر از لجن و رسوبات میباشد که این قضیه باعث تولید نیروی پسماند ناشی از رسوبات پشت پیستون کلیپر و از بین رفتن سریع لنت میگردد. برای رفع این مشکل باید کلیپر باز و تمیز و به­ طور کامل سرویس کرد. 

4. به هبچ وجه لنت­ ها­ی آزبستی یا غیر­آزبستی را جایگزین لنت­های نیمه­ فلزی نکنید؛ مگر این­که تامین­ کننده قطعات اجازه این کار را بدهد. لنت­های آزبستی یا غیر­آزبستی بی سر و صداتر از لنت­های نیمه ­فلزی میباشند اما مثل لنت­های نیمه ­فلزی در برابر گرما مقاوم نیستند. در نتیجه در صورت جایگزینی غیر­مجاز لنت­های آزبستی یا غیر­آزبستی به جای لنت­های نیمه­ فلزی، به دلیل دمای بالا کاهش عمر لنت و از بین رفتن سریع آن را متحمل خواهیم شد.

 

فروش ویژه 

به صورت عمده و تکی و ارسال به سراسر کشور

انواع فیلتر هوا ، فیلتر روغن ، فیلتر کابین و فیلتر بنزین تمامی خودرو ها

انواع ضد یخ، تیغه برف پاک کن، لنت ترمز و ...

انواع مکمل بنزین، اسپری و شوینده خودرو با کیفیت بالا

به صورت عمده و تکی و ارسال به سراسر کشور

مشتریان عزیزی که قصد خرید تکی دارند لطفا روی این لینک کلیک کنید:  www.carkala.com

دوستانی که قصد خرید عمده دارند لطفا جهت استعلام قیمت و مشاوره با شماره های زیر تماس بگیرند.

09124603033

02632203209

آدرس ما جهت خرید حضوری: کرج-بلوار هفتم تیر- خیابان کیانپور-ابتدای خیابان خراسانی - روبروی مرکز بهداشت - پلاک 123

 

#فیلترروغن#فیلترهوا#فیلترکابین#فیلتربنزین#صافی_بنزین#واسکازین#لنت_ترمز

#گیربکس#روغن_موتور#لاستیک#قیمت_فیلترروغن#باد_نیتروژن#فیلترهوافابریک

#قیمت_فیلترکابین#تست_تصادف#مرسدس_بنز#تهویه#سرویس_خودرو

#تعویض_فیلترروغن#اسپری_داشبورد#ارسال_رایگان#فروش_اینترنتی#تست_امنیت

#مکمل_سوخت#خرید_انلاین#خرید_اینترنتی#فیلترهوااسپرت

#تیغه_برف_پاک_کن#پولیش#ارسال_به_سراسر_کشور