فروشگاه اینترنتی لوازم و قطعات مصرفی خودرو کارکالا

فروش اینترنتی انواع فیلتر های روغن، هوا، کابین و صافی بنزین تمامی خودروهای ایرانی و وارادتی مرکز پخش انواع روغن های ایرانی و خارجی فروش اینترنتی انواع لنت ترمزخودروهای ایرانی و وارداتی فروش انواع مکمل و شوینده های خودرو ارسال به سراسر کشور

فروشگاه اینترنتی لوازم و قطعات مصرفی خودرو کارکالا

فروش اینترنتی انواع فیلتر های روغن، هوا، کابین و صافی بنزین تمامی خودروهای ایرانی و وارادتی مرکز پخش انواع روغن های ایرانی و خارجی فروش اینترنتی انواع لنت ترمزخودروهای ایرانی و وارداتی فروش انواع مکمل و شوینده های خودرو ارسال به سراسر کشور

آیا خودروهای برقی کاملا پاک و بدون آلایندگی هستند؟؟

پیشرانه‌های الکتریکی در اتومبیل های امروزی، گازهای کربنی تولید نمی‌کنند. آیا آلودگی نیروگاه‌ های تولید برق هم، کمتر از اتومبیل های احتراقی است؟

بااهمیت ترین علتی که مزدم را به خریدن اتومبیل برقی ترغیب می‌ نماید، تمیز بودن و آلایندگی صفر آن ها می باشد. ماشین های الکتریکی، با استفاده از برق به‌حرکت در می ‌آیند و در نتیجه در برابر مدل ‌های بنزینی، آلودگی محیطی و سر و صدای پایین تری دارند. در حال حاضر، اتومبیل های برقی داغ ‌ترین بحث در صنعت اتومبیل سازی هستند؛ هر روز اتومبیل سازان بیشتری به این فناوری روی می ‌آورند تا از قطار سریع‌ السیر ماشین های الکتریکی جا نمانند. در میان خبر های این روز ها، طرفداران اتومبیل های برقی شور خاصی دارند و ایلان ماسک را به‌عنوان رهبر خود معرفی می نمایند. ماسک در نگاه بعضی از طرفداران، تنها پیشروی اتومبیل های برقی شناخته می‌ شود که با کوشش او، نسل های آینده از کثیفی هوا و تغییرات اقلیمی رهایی خواهند یافت.

  آیا ماشین های برقی مدرن، واقعاً پاک هستند؟

جواب دادن به این پرسش، از جنبه ‌های گوناگون ممکن و میسر می باشد. نخست باید گفت که اتومبیل های برقی شاید خود آلایندگی نداشته باشند، ولی در فرآیند تولید انرژی برای این مدل‌ها به طور قطعی آلایندگی وجود دارد. اکثر اتومبیل سازان در کشور های گوناگون هنوز هم از سوخت ‌های فسیلی برای تولید اتومبیل برقی استفاده می نمایند، در نتیجه میزان آلایندگی هنوز به صفر نرسیده است. مورد بعدی روش تولید انرژی و برق مورد نیاز اتومبیل های برقی می باشد.

تولید برق به‌روش پاک ‌تر؛ اتومبیل برقی پاک‌ تر

به‌طور کلی مراحل تولید برق مورد احتیاج اتومبیل های برقی را می‌ توان در زغال سنگ، نفت، گاز، انرژی هسته‌ای و تجدیدپذیر خلاصه نمود. در هر کشور از روش خاصی استفاده می‌شود، در نتیجه باتوجه به کشور محل زندگی هر فرد،میزان پاکی بیشتر یا کمتر اتومبیل مشخص می گردد. پاک ‌ترین اتومبیل های برقی جهان را می‌توان در نروژ مشاهده نمود، چرا که تقریباً کل برق مورد احتیاج، از روش ‌های بدون آلایندگی تولید انرژی تجدیدپذیر مثل هیدروالکتریسیته (و درصد کمی گاز) در دسترس می باشد.

ولی در بزرگ‌ترین بازارهای ........ ادامه مطلب

سیستم اگزوز خودرو

اگزوز یکی از بخش های اتومبیل می باشد که مواد شیمیایی حاصل از واکنش‌های موتور خودرو را خارج می‌ کند.

اگزوز با به حداقل رساندن تلفات ناشی از گازهای خروجی، قدرت بیش تری از موتور اتومبلی را نگه می دارد و در نتیجه موجب بالا رفتن توان آن می ‌شود. در این مقاله سعی کرده ایم تا به بررسی دقیق سیستم اگزوز اتومبلی و شرح کوتاهی راجع به آن‌ها بپردازیم.

سیستم اگزوز از اجزای زیر ساخته شده است:

  • منیفولد خروجی دود
  • لوله های رابط
  • لوله اگزوز
  • محفظه صدا خفه کن
  • لوله پخش کننده دود


منیفولد خروجی دود وظیفه دارد.... ادامه مطلب

چرا در بعضی کشور ها فرمان اتومبیل سمت راست است؟

آیا تا به حال به دلیل سمت رانندگی کشورمان و فرق آن با دیگر کشورهای جهان فکر کرده‌اید؟ آیا تاکنون با خود گفته اید که چرا این تفاوت فرهنگی بزرگ در نقاط گوناگون جهان وجود دارد؟ خب ما به شما توضیح می‌دهیم.

حمل‌ونقل با استفاده از راه‌ها برای هزاران سال است که ادامه دارد و در قرون ‌وسطی راه‌های اصلی و قدیمی توسعه یافتند. همه‌ی ما از سیستم رانندگی فرمان چپ استفاده می‌ کنیم. ولی عجیب آن که دلیل استفاده‌ی برخی  از کشورها از سیستم فرمان راست به دفاع کردن از خود برمیگردد. 85 درصد جمعیت جهان راست‌ دست هستند و هرکسی که بخواهد فرد دیگری را در هر لحظه‌ای بکشد برای در امان  بودن باید دستی که شمشیر را در اختیار دارد..... ادامه مطلب

اشتباهات رایج در رانندگی

آگاهی یافتن از برخی اشتباهات  متداول  در رانندگی که امکان دارد خسارات بزرگی را به بار آورد خالی از لطف نیست به ویژه که شاید بتوان گفت ۷۰ درصد این اشتباهات به طور عادتی نا هنجار برای ما ایرانی ‌ها به وجود آمده است. این اشتباهات به شرح زیر است

نگه داشتن پدال ترمز در زمان عبور از دست اندازها:

 این عمل فشار بالایی را به سیستم فنربندی، اکسل و سیستم ترمز خودرو وارد می‌ نماید و روش درست رد شدن از مانع ها به این صورت است که باید به نحوی برنامه ریزی داشته باشیم که تا قبل از رسیدن به سرعت گیر سرعت را پایین تر آورده باشیم تا در زمان عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نشود

بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن: 

چندی پیش در انگلیس دیدم که دوستم موقعی که می ‌خواهد ترمز دستی را بالا بکشد دکمه آن را فشار می‌دهد و بعد آن را بالا می‌کشد از او پرسیدم علت این کارت چیه؟ جواب داد اولین باری که برای آزمون رانندگی شرکت کرده بودم سر همین کشیدن ترمز دستی منو رد کردن و برای همه خنده دار و عجیب بود که می‌ گفتم تو ایران همه اینطوری ترمز دستی رو می‌کشن و بعد ها متوجه شدم که انگلیسی‌ها به این دکمه کلاچ ترمز دستی میگن و تا موقعی که کلاچ ترمز دستی را نگرفتی نباید آن را بالا بکشی بعدا خودم هم از بعضی از آشناهایم که از مکانیک  به طور علمی آگاهی دارند گفتند که کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده‌های آن و وارد آمدن فشار بیش از اندازه به سیم ترمز دستی می شود


تعویض نشدن به موقع روغن گیربکس

خیلی زیاد مشاهده شده که افرادی.....ادامه مطلب

سنسور دمای آب

اختار داخلی سنسور آب: سنسور دمای آب از نوع (NTC) می باشد(یعنی مقاومت متغیر با ضریب حرارتی منفی) و داخل آن دو عدد سنسور مقاومتی طراحی شده که یکی از آن ها برای فرستادن سیگنال به ECU و آن دیگری به پشت آمپر آب می رود.(در پراید دو سنسور جداگانه طراحی شده است)


 شرح کار سنسور دمای آب (WTC) :
با فرستادن دمای آب به ECU و با توجه به دمای موتور یا مایع خنک کننده نسبت سوخت و هوا را تصحیح  می کند و حالت هایی مانند ساسات را ایجاد می کند. به منظور بهتر روشن شدن ماشین به کمک سنسور دور کم می شتابد.و در برخی از مدل ها سیستم یونیت فن را و آمپر آب روی پنل را نیز فعال می کند.

جای قرارگیری سنسور دمای آب اغلب در بیشتر اتومبیل ها بر روی محفظه ترموستات می باشد.
 

مدار الکتریکی سنسور دمای آب :
پایه 1 اتصال بدنه
پایه 2 ارسال سیگنال به.....   ادامه مطلب